dinsdag 15 januari 2013

Sneeuwvlokje


Sneeuwvlokje, klein klokje,
waar kom je vandaan?
Ik kom uit de wolken,
naar beneden gegaan,

Val  op beide mijn handjes ,
kleine lieflijke ster,
en breng ons een groetje,
uit de hemel zo ver.

Als kleine meisje leerde ik dit liedje. En altijd als het sneeuwt zing ik het wel een keerje. Nou, over voldoende vlokjes hoeven we ons hier in Westland geen zorgen te maken! Er ligt een dik pak. Op sommige plekken is het wel 20 cm hoog. En de arme hondjes liepen tot hun buikjes in de sneeuw. Nou ja, zo arm zijn ze niet: ze vinden het prachtig! En die gehaakte vlokjes komen natuurlijk niet uit de lucht vallen... (Schande: ik moet ze nog even opspannen.)
Ik vond ze in dit boek dat ik dit jaar kocht in zo'n witte boekhandel. Voor heel weinig geld. Rafeltje kon het weer niet laten! Volgens mij zijn er ook heel veel patroontjes geschikt om aan elkaar te haken tot een groter werkstuk. Niet dat ik concrete plannen daarvoor heb hoor...
Ik ben nog bezig aan een heel leuk breiwerkje:
 Even een snel inkijkje... het patroon is trouwens niet van mezelf ik vond het via haar blog. 

9 opmerkingen:

  1. polsmofjes?
    nu heb ik natuurlijk spijt.
    Spijt dat ik het sneeuwvlokkenboek heb laten liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ik dat sneeuwvlokkenboek een keer tegenkom, mag het mee. Leuk een stel sneeuwvlokken voor het raam. Die zijn zo kaal vlak na kerst...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die gehaakte sneeuwvlokjes en die polswarmertjes zijn helemaal mooi.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he, die gehaakte sneeuwvlokjes en ook nog eens een heeeeeeeleboel in het echt! Genieten dus, en mooi je breiwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en is dat boekje nog te koop of ben ik te laat, is het nu uitverkocht?
    ik wil het graag voor mijn moeder kopen.
    zij zoekt naar deze patroontjes maar kan niet op de pc zoeken: ze is 92 jaar geworden!!
    met groet PUUP

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk boekje hé, mijn dochter heeft het ook gekocht. En de eerste sneeuwvlok hangt gesteven (met suikerwater) aan de kast !!

    Het patroon van de polsmofjes heb ik al uitgeprint liggen, maar ben niet zo snel als jij !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ PUUP: het boek is nog te koop bij Bol.com, 2e hands, en hier op het dorp - Naaldwijk- bij de boekhandel in de Herenstraat. Anny.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dank je Anny
    ik vond het vandaag ook in Rijswijk bij zo'n zelfde witte boekhandel.
    daar liggen er nu nog meer!
    ik ben er blij mee.
    mijn handen jeukten maar het boekje
    is al onderweg per post naar mijn moeder in Brabant.
    ook zij zal blij verrast zijn.
    nogmaals mijn dank
    met groet PUUP

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk liedje, jammer dat ik er de muziek niet bij hoor.
    en zo'n mooie vlokjes heb ik nog niet gezien in mijn tuin!

    BeantwoordenVerwijderen