maandag 21 januari 2013

Papieren Maandag.

Af en toe koop ik oude ansichten om te gebruiken in mijn collages. Afgelopen vrijdag was ik met de doosjes aan het knutselen toen ik m'n voorraad weer eens te voorschijn haalde. En dit lieve plaatje vond. De kaart is op 22 november 1912 verstuurd uit Vlaardingen door Krijn en zijn moe... en moest naar Sliedrecht naar Mejuffrouw J. den Hartog...
Het vervelende is dat m'n fantasie dan direct met me op de loop gaat! Hoe zou het afgelopen zijn met die twee?

7 opmerkingen:

  1. tsja Anny, Krijn is nog erg lang bij z'n moe blijven plakken, met mejuffrouw den Hartog werd het niks. Korte tijd later nam ze een dienstje bij een notaris en zijn vrouw...die hadden drie zoons...en die liepen heel wat sneller dan Krijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt waar en heus gebeurd...ik kreeg als code 'tedomme' om in te tikken. Zou dat op Krijn slaan? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja hoe zou dat zijn afgelopen??
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Krijn was vast verliefd op Mejuffrouw J den Hartog....of de moeder van Krijn wilde koppelen...en stuurde een kaart en daarom is de kaart na al die jaren natuurlijk bewaard gebleven! Leuk Anny! Prachtig kaartje helemaal bijpassend bij het weer!
    Prachtig breiwerk in je vorige berichtje!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Minder romantisch, maar misschien een klein broertje met moe, die een kaartje naar jarige zus stuurden die in Sliedrecht ergens als dienstmeisje werkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze toch mooi die oude kaarten.
    Liefs en geniet van de winter.
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja, welke levens hebben ze geleid, hoe zijn ze 2 oorlogen doorgekomen ...

    BeantwoordenVerwijderen