Posts tonen met het label breimand. Alle posts tonen
Posts tonen met het label breimand. Alle posts tonen

maandag 22 juni 2026

Zomers.

Of liever gezegd een beetje heet.

Vooral hier op mijn atelier.

Daar staat 's morgens de zon op.

Maar in de middag wordt het dragelijker.

Toch even een blogje want vorige week

lukte het niet.

Ik had tijd apart gezet om de 

restjesquilt te sandwichen.

Oei, daar kwam niks van terecht.

Nou, dan de volgende dag.


 Het lukte.

Het kostte wel een ochtendje op de vloer.

En mevrouw Rafel is de jongste niet meer.


Maar kijk, het is gelukt.

De quilt is niet zo vreselijk groot.

Maar ik koos toch om alles strak op elkaar te spelden

op de vloer.

Daarna kom ik de quilt hier op de ateliertafel rijgen.

Dat is allemaal prima gelukt.

Ik heb zelfs nog even een avond de quilt zitten

quilten.

Op mijn manier dan want dat precieze door quilten

lukt me niet meer.

Nee, nu is het heel rustig aan doen.

Vroeg en heel laat met de hondjes lopen.

Vooral Puck heeft het moeilijk.

Die raakt op leeftijd en zijn hartje is ook een

beetje lek.


De sok afbreien lukte wel.

Ik heb helemaal geen sokken nodig.

Maar was zo benieuwd hoe de sokkenwol van mijn verjaardag 

op zou breien.

En o ja, het groene vestje is af.

Maar moet nog in elkaar.

Even wachten tot het koeler wordt.

Wat ook goed lukt is borduren.


De mandela van het zomerproject groeit telkens een klein beetje.

Ik doe dit niet alleen.

En  kreeg van N. waarmee ik dit samen doe een foto.

Ik moet even zoeken waar die is.


Kijk, gevonden.

Heel anders.

Ik wordt helemaal blij van de streepjes.

Benieuwd hoe dit verder gaat.

Voor mij geldt dat die mandela als het ware 

zichzelf ontwerpt.

Het gaat de gekste kanten uit.

We zullen zien.