woensdag 9 januari 2013

Klein grut.

Zo. voordat ik dit blogje ging schrijven moest ik eerst even iemand een oor aannaaien! Lizzy is erg sterk en daar kunnen niet al haar speelkameraadjes tegen. En... dit soort werkjes blijven altijd liggen. Schande Rafeltje! Maar vanmiddag vond ik het tijd worden om het klusje even te klaren! Lizzy blij. Poppenkind kijkt nog niet erg vrolijk, maar wat wil je ook na zo'n operatie waarbij nek en oren weer worden vastgezet.
Dan ziet het werkje van Jeanny er veel beter uit! Wat is dat leuk om te doen. Ik kon er niet mee stoppen en ben dus klaar met m'n "huiswerk". "Wat een lief werkje!" zei de oude Mevrouw Rafel vanmorgen toen ik het borduurwerk meenam om bij de koffie de laatste 2 randjes te borduren. En 't is zeker erg lief.  Ik heb het linnenband met de blauwe ingeweven randen er speciaal voor gekocht en daar ben ik erg blij mee, want voor stoppen heb ik weinig geduld....
Nog meer "huiswerk": het 20 ste patroontje van de breirol van Jookies. Gelukkig was het dit keer een eenvoudig patroontje. Ik breide het een week geleden al, al hoestend en proestend, want begin dit jaar was ik toch een paar dagen verkouden... en dit eenvoudige patroon van afwisselend recht en averrecht was toen nog moeilijk genoeg met m'n duffe hoofd. Na de grote pinwheelsjaal zijn het allemaal kleine werkjes, klein grut. Het lijkt wel of ik m'n draai nog niet gevonden heb nadat ie af was...

7 opmerkingen:

  1. Ik was hier al een poosje niet geweest en nu zie ik dus dat je "kop" zo mooi is geworden!En wat een prachtige borduur en brei-rol!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die hondjes kunnen er wat van ,en mooie werkjes maak jij altijd hoor gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Snel even bij Jeanny gekeken - wat een leuk werkstukje wordt dat! Veel plezier met het maken ervan. Ik heb de breirol ook weel bijgewerkt, gelukkig dit jaar zonder verkoudheid. (meestal raak met de Kerst of Oudjaar). als je weer aan het oren aannaaien toekomt, ben je vast weer aardig opgeknapt. Ik kan me voorstellen, dat Lizzy dit een fijne "knuffel"vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kop foto heb je
    Wat een schattig pop
    Mooi je borduurwerk
    en en schitterende breirol
    Fijne dag groetjes Joke uit een koud Zweden, waar het sneeuwt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke pop! Helemaal in rafels en rozen stijl!
    en zo lief dat tasje van Jeanny!
    Breirol maken is ook leuk, genietse en een lieve groet en beterschap uit Urk,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er ging iets fout.
    Zielig al die littekens, maar ze blijft leuk. Je band is mooi, morgen al deel 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik moet mij echt inhouden om niet mee te doen aan die sal van jeanny - het is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen