donderdag 19 januari 2012

Alweer een quiltje uit de oude doos...

Nou, dit is echt een quiltje uit de oude doos. Na m'n crazy van gisteren reageerde Marjolein met... ik heb ook nog  een quiltje uit die tijd... En kijk, dan is het erg handig dat ik altijd dagboeken bijhou...
De foto was zo gevonden. Ik heb hem even op de scanner gelegd en moet toegeven dat het misschien goed is om eens nieuwe foto's te maken. Natuurlijk is het quiltje gebruikt, maar ik heb altijd begrepen dat het heel mooi bleef in de was.
Ik kreeg de stof op m'n verjaardag van mijn  toenmalige quiltgroep. Alle stoffen zijn uit dezelfde serie: Bramley Hedge.
En Bramley Hedge is weer een serie boekjes met lieve zoete tekeningen... Er zijn er heel veel van. Ik weet nog dat ik veel moeite moest doen om de roze en blauwe stofjes een beetje gelijkmatig in het quiltje te verdelen... De kleine ontvang/er/ster was nog niet geboren! En weet je wat nu zo leuk is: Het kindje (een meisje) heet net als de schrijfster van de boekjes over de Bramenbuurt Jill. Kan het mooier. ik dacht van niet. Ik noemde het quiltje: A star is born. Het is helemaal van katoen en 72 x 92 cm groot.

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi quiltje met de stofjes van Bramenbuurt, ik wist helemaal niet dat die er waren. Leuk verhaal erbij. De boekjes van Bramenbuurt zijn ook zo mooi.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kleuren zijn prachtig verdeeld! Ooh en die boekjes..! Zo leuk! Lief quiltje!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Ik moet even wat recht zetten.
    Hij is niet van 1996, maar van 2000.
    Jill heeft hem gehad bij haar geboorten.
    Gr MarjoleinKoerste

    BeantwoordenVerwijderen