maandag 30 januari 2012

Brrrr....

Eigenlijk is maandag mailartdag... maar ja, dan moet ik wel enveloppen inscannen! En... maandag is ook meestal wasdag in huize Rafel en dat betekent dat de droger draait op het atelier waar de scanner staat. En om bij deze temperaturen nu bij een open raam te gaan zitten lijkt met niet zo gezond. Vandaar 2 journals. Deze eerste maakte ik naar aanleiding van de kou in 2010. In Engeland sprak men toen van de Big Freeze en daar kon ik wel wat mee... en deze
maakte ik in dezelfde maand nadat ik de auto niet kon starten, die ik vanwege de kou in de garage had gezet... Dat laatste deed ik trouwens vandaag weer en dat is een vreselijke klus: want normaal gebruik ik de garage voor heel andere dingen. Ook deze keer moest ik weer 7 potten met aardbeienstekken, 4 grote agapantussen en een stel loodzware sierpotten eerst naar de tuinschuur meters verder evacueren. Verder moest ik plek zoeken voor: een roestige fiets, een bolderkar met lekke banden, een rollator... een duwrolstoel, de chemobox, de kliko, de groene afvalcontainer en de papiercontainer, die net zo groot is als de grijze kliko... en een selectie tuinstoelen die vele tuincentra zouden doen watertanden... Maar toen was ie toch bijna leeg en kon m'n Foxje erin... ook dat valt niet mee, want er moet ook nog een scootmobiel naast met ruimte voor de acculader! Maar goed: hij staat en ik hoef vast 's morgens niet te krabben.
En zo dacht ik alweer 2 jaar geleden: natuurlijk start ie iedere dag. Nou mooi dus niet op een koude vrijdagmorgen... Rara hoe kon dat nou? Oef, als ik er nog aan denk krijg ik weer het schaamrood op de kaken: ik had na het boodschappen uitladen op donderdag de achterbak niet goed gesloten en in de achterbak zit tegenwoordig een lichtje. Je snapt het al: accu leeg. Die arme meneer van de wegenwacht moest wel even grinneken, maar pas nadat hij met veel moeite de auto uit de garage had geduwd... Dus kijk ik nu even voor alle zekerheid alles na voordat ik de garage afsluit. Dom.dom.dom... 

4 opmerkingen:

  1. onze auto's staan buiten en vanmorgen was het een opluchting dat we de vertrouwde motor hoorden; eerst die van DH later die van mijn auto.

    Maar wat een werk heb je ervoor over... onze garage staat té vol. :-)

    Mooie journals, het voelt deze week ook wel als the big freeze...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anny

    Wat een werk !!!Ik zet mijn auto ook altijd in de garage als het koud is, maar ik zet altijd alles aan de zijkanten en aan het begin dat ik er zo in kan rijden.
    Ik heb de agapantussen buiten laten staan, de potten zijn zo groot dat ze niet te verplaatsen zijn, ben benieuwd of ze het overleven.
    Ik dacht als het gaat vriezen ga ik ze afdekken met stro en de potten inpakken maar ja ook dat heb ik niet gedaan. Gaat het goed met de huisjes, en met de mandela's ??? warme groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verhalen komen er los, ik zie het allemaal al voor me. Daar krijg je het wel warm van. Je hebt het ook wel heel mooi vastgelegd in deze journals.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. verhalen over domme dingen blijven leuk! en ze bieden inspiratie voor mooi artwork!
    (hulde voor de krachttoer overigens om al die spullen te verzetten)

    BeantwoordenVerwijderen