maandag 29 januari 2024

Puzzel.

Het is elke keer weer 

heerlijk 

puzzelen om een nieuw blok 

voor de hexagonquilt te maken.


 Ik werk nu met halve maat blokken 

omdat ik nog niet precies weet 

hoe groot de quilt gaat worden.

En al snel is het een onoverzichtelijk zooitje.


Uiteindelijk ligt er dit.

Maar dat kan nog veranderen.

Dit is het moment waarop de bak met stoffen erbij komt 

en 

ik ga graaien in de stoffen.

Blijft zo lekker onoverzichtelijk.


Ik maakte deze week een tafelnarcisje

voor de seizoenentafel.

Nee, ik ben  geen aanhanger van 

het antroposofisch gedachtegoed.

Maar wel een liefhebber van hun schattige poppen.

In het verleden heb ik er heel wat gemaakt.

Maar de laatste moet meer dan 15 jaar geleden zijn.

En ik heb geen enkele pop meer.


Dus toog ik aan de slag met een kant en klaar pakketje.

Even kijken of ik het nog zo leuke vind.


Ik kocht het bij De Witte Engel.

Dat poppen maken deed ik wat de hoofdjes 

betreft altijd samen met mijn  moeder.

Want een stevig hoofdje maken is een 

zware klus voor je handen .

En het is fijn om een hulpje te hebben bij het afbinden.

Op een geven moment stopte het.

Er waren geen kleintjes meer in de familie om

een pop voor te maken.

Het maken van een hoofdje 

was ook onderdeel van de clowntjescursus

die ik gaf.

Maar dat houdt ook een keertje op.

Dus nu hoop ik het weer op te pakken.

Wie ook weer verder ging met wat heel leuk was. 

was Keesje.

Hij breidde het tafel klimmen uit tot 

van tafel eten stelen.

Zo vond ik hem in een  bakje yoghurt.

Gelukkig waren er geen dingen op tafel 

die gevaarlijk zijn voor hondjes om te eten.

Op heterdaad betrapt! 

En wat zo schattig is;

als hij betrapt wordt krijgt hij een 

bibberend onderlipje.

Daar kun je toch niet boos op worden.

Het was een rare week:

de verwarming viel uit

Aan het begin van de avond.

Maar de monteur was er pas om half twee 's nachts.

Ik moet mijn rijbewijs verlengen ,

Op mijn leeftijd heb je dan een 

gezondheidsverklaring nodig.

Grrr. Die website ligt er al uren uit,

Handig he. computers!  



2 opmerkingen:

  1. Prachtig al die hexagonnetjes. Ik zag bij Annelies ook al prachtige vingerhoedjes. Gezellig de narcispop. Een hoofd maken vond ik het minst leuke om te doen. Inmiddels maak ik ze ook niet meer. Wat een leuke deugniet die Keesje. Het zijn net kleine kinderen. Mijn schoondochter stuurde een filmpje van de kleinkinderen die achter de bank uit een pot chocopasta zitten te lepelen. Helemaal bruine snoetjes. Minder leuk was dat de bank ook nog onder zat. Dat ging er volgens kleindochter wel weer uit ;)
    Succes met het verlengen van je rijbewijs. Hopelijk kom je snel verder op de website.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De hexagons worden al een hele rij.. leuke kleuren. De tafel narcis is ook superleuk. Krijg ook zin om weer eens zoiets te maken. Weet alleen niet waar ik hier aan patronen kom. Groeten Frederika

    BeantwoordenVerwijderen