maandag 8 januari 2024

Een historische gebeurtenis.

 Ja, zo mogen we dat toch wel noemen;


Zaterdagochtend zat ik voor het eerst sinds bijna 3 jaar weer achter 

de naaimachine.

Nu weten vaste lezers het wel: Mevrouw Rafel en de naaimachine,

dat is geen gelukkige combinatie.

Maar eerlijk gezegd viel het me alles mee.

Nadat ik alles goed had nagekeken

stikte hij weer als een zonnetje.

Wat er gemaakt gaat worden? 


Bij Kate at the last homely house 

zag ik een leuke restenquilt.

Het idee komt van Terry Rowland 

en je kunt Terry vinden op You Tube.

Na al het geprik en gerijg aan de hexjes 

ben ik ook wel toe aan iets dat lekker snel klaar is.

Zo'n blokje dan.

Want zo'n gigantische lap heb je zomaar niet af.

Dat weer achter de naaimachine hoort ook 

een beetje

bij het proces om weer in mijn leven te groeien.

Eerst mijn leven weer goed op de rit.

En dan naar buiten kijken voor iets van vrijwilligerswerk

en misschien een cursus of wat anders nieuw.


Dit weer is bij uitstek geschikt om lekker op de bank met een 

breiwerk 

bij de tv te kruipen.

En dat doe ik dan ook.

Het patroon is me heel bekend.

Maar het breien met zowel de 

linker- als de rechterhand

gaat langzaam.

Briein met rechts is lastig.

Ik leerde mezelf breien. En deed dat met de linkerhand.

Op de lagere school mocht dat niet van de handwerkjuf.

Drama! 

Waarom waren die handwerkjuffen toch altijd van die zure types.

Ik kan me uit die tijd geen leuke juf herinneren.

Pas op de huishoudschool met stofversieren

was er een hele leuke inspirerende lerares.

Komt het misschien doordat ze de akte K hadden.

Sommige van mijn klasgenoten tijdens

de leraresopleiding deden ook akte K.

Nou dat had ik snel gezien.

Onderbroeken breien is aan mij niet besteed.

Geen wonder dat het zulke treurige vrouwen waren! 

Nou ja, door de tijd heb ik toch nog breien geleerd. 

Ik denk dat ik maar eens ga afsluiten.

De laptop komt steeds vragen wanneer 

ik eindelijk die update maak.

Ik word er zenuwachtig van.

Want je weet: 

Mevrouw Rafel en de laptop:

ook al geen dikke vriendjes. 



2 opmerkingen:

  1. Leuk om restjes op te maken en mooie kleuren te weven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. STOER HOOR DE CONFRONTATIE MET DE NAAIMACHINE EN DAN OOK NOG DE COMPUTER! DE BLOKKEN ZIEN ER VROLIJK UIT! DE SJAAL IS EEN PLAATJE, MIJN MOEDER ZEI ALTIJD "GOED WERK MOET LANG DUREN"' DUS RUSTIG AAN VERDER BREIEN.

    BeantwoordenVerwijderen