maandag 15 januari 2024

zo gaat ie goed!

Zo gaat ie beter,

alweer een kilometer!


 Er zit al een kilometer garen in de hexjesquilt!

Ik werk altijd met grote klossen grijs garen.

En inmiddels heb ik al 2 klossen van 500 meter 

weggeprikt.

Op de foto hierboven liggen 6 blokken.

Langer hoeft niet.

Maar breder zou wel leuk zijn.

Eerst dacht ik nog een blok van 12 hexjes ernaast.

Maar voorlopig houd ik het bij 6.


Is nog niet helemaal goed.

Maar de 6 laatste rijtjes komen erbij.

Gisteravond bij lamplicht gelegd.

Maar zo meteen even bij daglicht de laatste dingen veranderen.


Wel bij daglicht zocht ik kleurtjes uit voor de 

pinwheelsjaal.

Zo gezellig om 's avonds op de bank te breien.

Maar er is altijd concurrentie van een boek.


Ik las "Tante Stoel".

Een aanrader over een vrouw die op jonge leeftijd

een ongeluk krijgt en daar

niet aangeboren hersenletsel aan overhoudt.

Zij wil haar eigen dood regisseren.

Iets dat jammerlijk mislukt.

Best een zwaar thema.

Dus het volgende boek moest wat luchtiger: 


"De verdwenen brieven van Esther Durrant"

leest heerlijk weg.

Een verhaal met 3 hoofdpersonen.

En het speelt op de Scilly eilanden.

Die liggen in het zuidwesten van Engeland.

Aan het eind bij Cornwall.

De drie hoofdpersonen;

Esther, Scilly, 1951.

Rachel. Scilly, 2018

en 

Evi, Londen 2018.

Een geweldig boek.

Dat ik bijna niet kon wegleggen.

Maar ik ben dan ook gek op Engeland, Cornwall.

Maar was nog nooit op de Scilly eilanden.

ondanks het feit dat een van mijn nichtjes er een 

tijdje woonde.

Haar man werkte daar voor de gemeente.

Wij zouden die baan gemeentesecretaris noemen. 





4 opmerkingen:

  1. Mooi al die kleurtjes zo bij elkaar. Je gaat erg hard. Ja, er gaat heel wat draad door, dat geloof ik meteen. Ik ben oud garen, wat nog sterk is daarvoor aan het opgebruiken. Ik ben er een met bloemen aan het maken. Moet eerst weer gaan knippen. Fijn dat lezen! Ik lees voor ik naar bed ga, maar veel is nog oud vanuit gratis kastjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi kleed van hexagonnetjes. Dat zijn zeker heel veel meters garen. Goed om de boeken af te wisselen. Bij die tweede kun je heerlijk wegdromen bij het Engelse landschap.

    BeantwoordenVerwijderen