maandag 15 juli 2024

Zoet.

Het is hier best wel saai.

Iedere dag zit ik wel een uurtje zoet 

hexjes te rijgen.


En hexjes te ponsen.

Eerlijk gezegd is dat niet mijn 

allerliefste klusje.

Echt iets in de categorie "zakjes plakken".


Ik maak deze "halffabrikaten".



Om uiteindelijk tot dit eindresultaat te komen.

Maar dat duurt nog wel even.

Het allerspannendste was de komst van 


een nieuwe scootmobiel.

Puckje gaat heel graag mee.

En wist niet hoe snel hij erop moest klimmen.

En Keesje is ook helemaal om.

Na twee dagen een proefritje na in de ochtend 

het huisje opruimen zaten ze er vanmorgen helemaal 

klaar voor.

Maar helaas: eerst de andere vaste maandag klusjes.

Alweer zoiets saai 's : 

quiltvlies bestelllen.

Ik ben  bezig om de rand aan de blauwe 

hexjesquilt te zetten.

En bedacht dat er niet zo'n dikke vulling tussen hoeft.

Ben benieuwd wat voor vlies er komt.

Ik koos altijd voor 80 - 20 vulling.

En hoe breed de rand gaat worden weet ik ook nog niet.

Ik denk 2 inch.

Voorlopig eerst maar stroken snijden.










 

1 opmerking:

  1. Ah ik herken de ponsmachine! IK heb er inmiddels 2, een van 1 inch en 3/4 of 7/8 inch? Al veel gebruikt Heb het geld er inmiddels al uit al zou ik ze in zakjes hebben gekocht. Ik maak de kleinste met karton (chocolade) en de grote van dik papier. Ik zie dat je de witte om een bloemetje legt, mooi fris.

    BeantwoordenVerwijderen