maandag 8 juli 2024

Ho ,ho. ik kan niet heksen!

Zo even uitrusten en de boel op een rijtje zetten.

Mevrouw Rafel was aan het digitaal winkelen.

Niet haar favoriete bezigheid.

Maar dingen zoals vlooiendruppels moeten online.

Het is een dierenartsenmerk zegt de 

dierenwinkel altijd.

En als ik ze bij de dierenarts haal zijn ze 

twee keer 

zo duur als online.

En ik wilde een 60 graden lineaal.

Want voor de hexjes heb ik een leuk trucje geleerd.


Een strook stof dubbelvouwen en dan snijden met een 

60 graden lineaal.

Ik gebruik hier mijn schuine dropjes lineaal van 

Dear Jane.

Nee, ik heb geen Dear Jane quilt.

Ik ben ooit weleens begonnen.

En ik maakte de blokjes heel vroeg in de ochtend.

Nou ja, het was nog bijna nacht.

ik zat in de overgang en sliep heel slecht.

Ergens is nog een dagboek met de woorden 

Dear Jane, I hate you.

Dus dat werd niks.

Die Dear Jane lineaal is niet helemaal precies 60 graden.

Dus zocht ik een passende lineaal.

Over die hexjes snijden: afhankelijk van de grootte 

moet je natuurlijk de strookbreedte 

en maar aanpassen.

Maar het gaat supersnel.

Het was alleen zoeken naar zo'n linaal.

Dat werd Amazon.

Ik ben geen fan.

 Maar soms kan het niet anders.

Ik kan niet heksen.

 maar wel hexen.


Voorlopig spaar ik alleen nog maar rode stof.

Ik ben nog lang niet zover om een mooi blok te gaan leggen.

Bovendien werk ik aan de rand van de 

blauwe hexjesquilt.


Een tijdje geleden vond ik deze stof.

Toch werd het uiteindelijk een iets donkerder blauw.

Oh, ik zal voor volgende week een foto maken..


Verder maak ik af en toe een vrolijk blok voor een

scrappy quilt.


Ongeveer zo moet het worden.

Maar hierop de foto is het nog wat onrustig. 

Er komt meer wit tussen anders wordt het rommelig.

Dit was zomaar een probeerseltje.


Zoek je nog iets te lezen:

Dit boek 

"Al het blauw van de hemel" is een aanrader.

Een prachtig, ontroerend boek over twee jonde mensen die 

elkaar vinden en het leven voor elkaar dragelijk maken.


Komt er nog een speciale groet van Keesje.

Meneer de directeur heeft mijn atelierstoel overgenomen! 

Hij speelt graag de baas.

Tot volgende keer! 


 

3 opmerkingen:

  1. Wat een goede tip, de 60 graden liniaal, dankjewel! Ik ben "verslaafd aan hexjes en het boek heb ik besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, Dear Jane is het bij mij ook niet geworden. Na een aantal blokjes gepriegeld te hebben, heb ik afscheid van haar genomen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook leuk een scrappy quilt met hexies. Goed idee met lichte ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen