maandag 16 oktober 2023

OP de bank.

Het wordt weer tijd om 

gezellig 

op de bank weg te kruipen met een boek.

Of een werkje.


Dat deed ik deze week met dit boek.

Het is geloof ik uit 2018.

Dus al even uit.

En gaat over de succesvolle Elin,
fotografe in New York, 
die lange tijd het verhaal over hoe en waar ze is 
opgegroeid 
weet te verbergen voor haar man en dochter.

Totdat iemand uit haar jeugd contact zoekt.

Dan begint een reis,
een onderzoek naar wat waar is.
En of de herinneringen die we allemaal wel hebben wel kloppen.

Een prachtig boek.
En zeker een aanrader.

Gisteravond had ik geen tijd om op de bank te hangen:


tijd om het vierde grote blok van de hexjes te leggen.

Ineens was het een uur verder.

Wat is dit spannend.

Vanmorgen legde ik alle delen alvast tegen elkaar.


Beetje scheef, puntje schoen.


 
Tot nu toe ben ik er heel tevreden over.

Maar de boog kan niet altijd gespannen zijn.



Ik zocht een werkje 

voor-bij-de-tv-op-de bank 

dat niet al te ingewikkeld was.


Jaren geleden kreeg ik eens een bol Scheepjes Whirl.

Ik startte een gehaakte sjaal.

Maar o, wat had ik een ruzie met die draad

die uit 4 draadjes bestaat voor het kleurverloop.

Telkens haakte ik in de draad.

De lol was er al snel vanaf.

Bovendien kies ik niet snel voor blauw.

Voor de hexjes moest ik dan ook blauwe stofjes bijkopen. 

Nu met breien gaat het goed.

Hoe lang dat goed gaat weet ik niet.

Keesje heeft ook veel interesse in die grote bol.


Keesje is een beetje verwend.

Hij haat regen en bij het minste drupje

blijft hij al op de drempel zitten:

"Ja, bekijk het! "

denkt hij.

"Ik ga echt niet naar buiten!"




 

1 opmerking:

  1. Herrlijk ook weer deze komende tijd. Lekker lezenn of knutselen. Ik houd er van

    BeantwoordenVerwijderen