maandag 23 oktober 2023

Vraag het Keesje.

Keesje weet het beter! 

Herinner je je nog  de foto van vorige week 

met het breiwerkje?


Nou, later op de dag kreeg Kees het te pakken 

en 

werd het een onuitwarbare knoedel.


Ik was al niet zo blij met het 

blauw-witte begin.

En het breide ook niet mooi op.

Bovendien zat een deel zo in de knoop dat 

het kleurverloop

niet meer zou lukken.

Gelukkig heb ik een aardige voorraad

draadjes en bolletjes.


En ik vond nog een bol Unicat.

De samenstelling van die draad is anders

en

hij breit ook mooier op.

Je snapt dat ik het werk nu zorgvuldig opberg

achter een deurtje.

Wel lastig want even weglopen van het werk als ik lekker

op de bank zit is er niet bij.

Wat vliegt de tijd.


Iedere dag is er wel even tijd 

om met de hexjes te spelen.

Kan niet wachten tot ik het volgende 

blok weer kan gaan maken.

Maar eerst weer 12 keer 11 hexjes 

aan elkaar zetten.

Dat is het minst leuke werk.

Rond 2000

moest iedereen ineens een hexagonquilt

met 2000 

verschillende stofjes.

Wat een gekte was dat.

Ik deed ook mee.

En ik heb ze hoor:

2000 hexjes, geregen en wel.

In twee doosjes.

Hier in de kast.

Even de bench met Kees weghalen

dan kan ik een foto maken.

Ogenblikje.


Kijk eens.

Zo die kunnen weer in de kast.

En nee, ze kunnen niet in deze quilt 

want ze zijn een maatje kleiner! 

Nu even terug zetten en Kees weer op zijn plekje.

Over een maatje kleiner gesproken:

misschien ken je die leuke boompjes 

van Anna Jantina.

Je kunt haar vinden op Instagram onder 

@anna_jantina.


Daar bestelde ik malletjes om die leuke boompjes te maken.

Nu niet direct allemaal er naar toe hollen:

ze zijn uitverkocht.

Ik deed ook aan bosbouw.

Maar ik maakte vergeleken bij dit patroon 

echte woudreuzen.


Maar ik kan er een klein quiltje van maken.

Deze week toch eens zo'n kleintje maken.

Het lijkt me een heel gepriegel

Heb je geen Insta en wil je toch werk zien van 

Anna Jantina?

Dat kan.


Er stond een artikel over haar quilts in de 

Brocante living no. 5 

van de Ariadne.


Altijd zo gezellig die lapjes foto's.




5 opmerkingen:

  1. De hexjes quilt wordt erg mooi in deze blauwe en groene kleuren. De boompjes zijn zo leuk. Fijn dat je het malletje hebt kunnen kopen. De wol ja herkenbaar hier een poezenbeest die het bolletje in de gaten houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier moet een breiwerk altijd en dan ook altijd opgeruimd worden als ik even op sta. Twee poezen zijn dol op de bolletjes. Ik gebruik altijd een tas met rits en laat de bolletjes daarin zitten tijdens het breien. Rits op een kiertje, zodat alleen het draadjes er door kan. Want ja, ook tijdens het breien vinden onze boefjes dat ze mij best kunnen helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goed idee! Een tas met een rits. Dat ga ik zeker proberen.

      Verwijderen
  3. Oef, dat was even schrikken met dat garen. Gelukkig heb je nog voorraad. Ik vind je boompjes enig, heel veel kleur, goed gekozen. En je hexjes, ja, die blijven mooi en de quilt wordt steeds mooier.

    BeantwoordenVerwijderen