maandag 30 oktober 2023

Vliegen!

Wat vliegt de tijd.

Een week is zo om.

En  zo vraag ik me af:

"wat deed ik allemaal?"

Nou, vooral heel veel buiten lopen in de regen 

en 

hondjes drogen.

Brr, Wat ongezellig.


Iedere dag was er wel even een uurtje

om aan de hexjes te werken.

Dat is gewoon stug doorzetten.

Het vierde grote blok is bijna af.

En ik had zo'n zin in gewoon weer een ouderwets 

te knoeien met draadjes en lapjes.

Het hoeft niks te worden.

Maar het lijkt wel wat te worden.


Jaren geleden maakte ik van die antroposofische

poppen 

van natuurlijke materialen.

In het hoofdjes maken gaf ik ook les 

en 

ik maakte dan altijd een clowntje.

Dat gaf mensen te tijd te proeven 

of het iets voor hen was.

Maar dat doe ik al jaren niet meer.

Zelfs al mijn voorbeeld poppen heb ik niet meer,

Met de herfst zo erg aanwezig 

kwam het idee voor een herfstpopje op.

Ik ben niet z'n fan van deze donkere tijd.

Maar ik heb ook geen materiaal meer.

Speciale poppentricot en ondertricot.

Voor die hele kleine hoofdjes is dat geen probleem:

een duik in de sokkenla 

was voldoende.

Eentje verfde ik in de thee een huidkleur.

En kijk het lukt.


Om het popje af te maken wil ik een blad als 

bedje maken.

Dus gebruikte ik een blad van de plataan 

hier aan de overkant als patroon.

En de zaterdag bijlage van de krant als patroonpapier.

Kijk een wat er gebeurd als je het patroon omdraait.


Wat een verrassing!


Kijk dat is wel een heel mooi plaatje.


Poppedijn is nog niet klaar.

Kan ik lekker nog verder prutsen met lapjes en draadjes. 





1 opmerking: