maandag 6 november 2023

Nat, natter ,natst!

Wat een vreselijk weer is het!

Zo verschrikkelijk nat dat ik van m'n geloof ben gevallen: 

ik kocht regenjasjes voor de hondjes.

"Nee!" dat zou ik noooooooit doen.

Ik hoor het de oude mevrouw nog zeggen:

"koop toch regenjasjes voor die hondjes".

Maar nu ging ik overstag.


Puck was eerst.

Want Keesjes maat was uitverkocht.

Die moest wachten tot het einde van de week.

Puck heeft zich nu in zijn lot geschikt.

Maar hij schaamt zich.

Echt!


Keesje vindt het prima!

Maar vorig jaar toen het zo koud was droeg hij al een jasje.

Dus was hij het al gewend.

Nee, zulke hele natte weken moet je niet te veel hebben.


Het is wel heel goed weer om met een werkje aan de slag te gaan.

Het vierde grote blok van de hexjes is af.


Mag ik weer een nieuw blok gaan leggen.

Dat is het allerleukste van dit werk.

Spelen met kleur.

En omdat ik veel Kaffe Fassett stoffen gebruik

die per patroon verschillen maar wel allemaal 

dezelfde kleuren gebruiken

is dat best makkelijk.

Het is ook heerlijk weer om met een 

kop koffie en wat lekkers 

met een boek 

op de bank te kruipen.


Ik las afgelopen week dit boek van Corine Bomann.

Een deel uit een serie.

Basis is een dagboek van een verpleegkundige

die jarenlang in het ziekenhuis werkte 

en 

daar een kroniek over schreef.

Maar als in werkelijkheid in een deel van de wereld 

bommen vallen 

en dat in je ook in wat je leest zo is, dan is dat wel een beetje veel.

Ik lees Corine's boeken graag.

Maar heb altijd een beetje moeite met verhalen 

die in Duitsland spelen.

Ik heb gewoon niks met het land.

Lees liever over het VK of Scandinavische landen.

Maar ik heb het netjes uitgelezen. 








2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen lieve alle 3, ja ik vind dat ook moeilijk, jasjes, en toch,... bij gootje 7 Hazel zou het niet echt nodig hoeven zijn, maar bij Olijf weer wel, die heeft niet zoveel haartjes. Ik vind wel dat de jasjes Puck & keesje erg leuk staan. Echt waar Puck!! En om nog iets te beamen, ik ben het helemaal met je eens wat de boeken van Corine betreft. Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn wel 2 fotomodellen hoor, alleen aan de kopjes te zien moeten ze er nog aan wennen, maar ze blijven iniedergeval droog.
    Vind je hexagonnen erg mooi van kleur.
    Fijne dag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen