maandag 13 november 2023

Te laat, te laat!

Herinner je je het konijn uit 

Alice in Wonderland nog?

Dat konijn met die vreselijke haast? 

Nou zo voelde ik me vanmorgen.

Ik belde de dierenarts voor 

Keesjes jaarlijkse prik.

En er was een plekje vrij deze ochtend.

Dat werd een beetje haasten.

Maar goed, dan is dat ook weer gedaan.

Dat konijn tekende ik ooit voor de 365 beestjes.


 En dus ging ik op zoek naar het haastkonijn


Wat zijn ze toch schattig.

Ik vond ook nog Assepoester,

de Mad Hatter en grootmoeder uit Roodkapje wachtend

op haar koekjes.


Dat sluit lekker aan bij de 

conversatie 

die ik voerde met een theezakje.

"Welk sprookje zou je zelf weleens willen beleven.?"

Nou ik kan niet kiezen'

Als kleuter was ik weg van Assepoester, die door de muizen

werd geholpen en waarvoor ze jasjes naaide

Als kleine borduurster sprak me dat wel aan.

Maar Roodkapje met haar mandje...

Ja, leuk.

Als dietist liet ik altijd met een mandje'

Dus was de bijnaam snel bedacht.

Of meedoen in Alice in Wonderland.

Ik weet het niet.

Kan echt niet kiezen.


Die vliegende haast komt ook door de regen.

Ik raak het nu een beetje beu.

Natuurlijk: binnen is het gezellig.

Na het boek van vorige week was ik toe aan 

iets luchtigs.


Een ouwetje van Katie Fforde.

Engeland, oneindig veel kopjes thee met taart.

Een geheime tuin en veel luchtig 

liefdesverdriet.

Kan echt niet verkeerd.


Bij de hexjes was het tijd om het volgende grote 

blok te maken.

Maar dan merk ik ook dat ik nog veel moet bij rijgen.


Het blijft spannend om nieuwe combinaties te maken! 



2 opmerkingen:

  1. De hexagons worden mooi. Spannend wat het eindresultaat wordt. Eigenlijk wordt het altijd prachtig met deze kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie combinaties van de tonen van kleuren! Dat herinnert me er ook weer aan om ermee verder te gaan. Ik dacht er bijna te zijn, zit ik pas op een derde. Ondertussen nog diamant hartjes aan het maken, ook leuk om te doen, haakwerkjes enz.

    BeantwoordenVerwijderen