zondag 27 september 2020

Zit!

 Blijf nou zittuuuuuh! 

Dat klinkt alsof ik de opvoeding 

van de hondjes

aan het bijpunten ben.


In werkelijkheid had ik het tegen mezelf!

Met het heerlijke weer aan het begin van de week
wist ik niet hoe snel ik een 
kop thee 
moest zetten en zalig onder mijn boom op
het bankje moest gaan zitten
als mijn klusjes 
voor die dag erop zaten! 

Maar ik kan niet zitten! 

Altijd is er wel iets te ruimen in de tuin.


Of mijn handen zoeken een werkje om te doen.

Zo buiten kwam mijn theemuts 
ook weer goed van pas.

Zo'n jaar of acht, negen geleden 
breide ik er 
heel wat.
Iedereen wilde er wel eentje.

En wat deden ze als ze hem kregen?

Ze zetten hem allemaal op hun hoofd!


Ik haakte en breide buiten kleine
bloemetjes en blaadjes
voor het "vrolijke dekentje".

De bedoeling is dat daar van alles 
en nog wat 
in komt.

Ooit vertelde ik al over de oude dame 
die ik eens tegen kwam 
op het dorp.

In een rolstoel.
Met een dekentje van allerlei lapjes
en proefjes die ze in haar leven had gemaakt.

Zo leuk!
Je zult maar weg kunnen kruipen in zo'n dekentje.

Ik heb er geen foto van.
Het was ruim voor de tijd dat ik met mijn telefoon
een foto kon maken.

Maar ja, ik heb nauwelijks meer proefjes liggen.


Ik heb geen proefjes meer! 

Maar het moet wel een beetje over de top worden.
Dus mag ik helemaal los.

Ik zie het wel.

Heel wat anders:

Puck is weer beter.
Maar nu moest Lizzy naar de dierenarts

Blaasontsteking.

De dierenarts dacht aan nierstenen.

Dus ze is er nog niet vanaf.

Trouwens: ik moet dan altijd urine opvangen
van Liz.

Dat lukt maar zelden.
Weet ik uit ervaring.

Bovendien is het nogal lachwekkend.
Sta je daar op het gras bij de sloot
(misschien ken je het wel:
de dierenarts zit in dezelfde boerderij
als de oude Quilthoeve.) 

Moet je een bekkentje onder de 
plassende hond schuiven.

O,ooo! 


En verder haakte ik maar door.
De pastel regenboogdeken is bijna af.
Op de draadjes na dan.

Ik merkte dat de oude mevrouw hem erg
leuk vond.
Maar ze wist nog niet of ze de deken echt wilde.
Het moest wel in huis passen! 
We zullen zien.

Pas goed op jezelf! 
Het Covid-19 virus is nog niet weg.

Stay safe! 






















5 opmerkingen:

  1. Ha,ha / dat stilzitten gaat lukken met het afhechten van al die draadjes.... als hij klaar is, gewoon bij haar over de stoel leggen. Komt het zéker goed!
    Schuift ze dan ook nog aan de kant, of lukt het wel? Ik heb de dierenarts zelf ook wel eens achter een reu aan zien zitten, in de regen onder een plu!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen haak je zeg, echt leuk! Whahh quilthoeve praat me er niet van,is gewoon sentiment, zo jammer dat het niet meer bestaat. Beterschap voor de hondjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige muts zit er om je theepot! Ik heb grote bewondering voor je creativiteit en originaliteit. Hopelijk lukt het snel met het plasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. piep wat maak je heerlijk vrij werk!! zo zaaalig mooi!
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rustig zitten valt niet altijd mee. Maar volgens mij doe je voldoende, anders kun je toch niet zoveel mooie dingen maken. Die theemuts is echt heel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen