dinsdag 8 september 2020

Grootmoeders Tour de France.

 

Alweer een week voorbij in 

september.


Alweer herfst. 

Dat stemt altijd een beetje weemoedig.

De chrysanten in de winkel

en 

de bramen aam de struiken. 


En toen was daar toch nog de 

Tour de France.


Altijd goed voor dat echte zomergevoel.

Maar nu niet.


Toch kan ik het niet laten 

en 

zoek in de namiddag met een kop koffie

even een verslag op.


Maar stil zitten.

Nee, dat is er niet bij.

Een werkje dus.

Maar niet al te moielijk.


Dus gezellig op de bank met het eenvoudigste
haakwerkje dat er is.

Ja, ik weer het wel!
Er liggen nog veel meer haakwerkjes.

Het is zo leuk om met kleurtjes te spelen.

Herfst betekent ook
weer wat vaker naald en draad 
vastpakken.


De slow stitch lap er weer bij gepakt.

Volkomen zinloos.
Maar o zo leuk om te doen.


Ook de 
sew a little happiness every day lap
was weer terug van vakantie.


Voor het eerst in jaren 
bakte ik weer een 
zuurdesembrood.

Daar moest ik eerst ook een starter voor maken.

En niet lachen hoor:
mijn keukenmachine
had ik zeker 
3 jaar niet gebruikt.

O, ik doe het wel even met de hand
of even met de mixer denk ik vaak.

Maar brooddeeg kneden.
Nee, dar is me toch te zwaar.

Het resultaat, geen foto,
allemaal al opgegeten
was prima.
Hoewel ik mezelf niet een goede broodbakster vind.

Ik ben beter met koekjes of taarten. 

Rest nog een excuus:

Dit nieuwe dashboard van 
Blogger
heeft zo af en toe z'n kuren.
Zal wel aan mij liggen.

En er zijn in het begin van het blogje
reusachtig witte stukken tussen 
de tekst.

Ik laat het maar zo. 














 

 

2 opmerkingen:

  1. piep fijn he, klein werkje met de Tour De France.. knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt het haakwerk toch leuk. Een heerlijk klusje. Ik vind het borduurwerk enig trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen