maandag 26 augustus 2024

Uitstelgedrag.

Er moest nog een border om de 

blauwe hexjesquilt.

De stof was allang uitgekozen.

En lag geduldig te wachten.

Maar ik bleef er een beetje omheen draaien.


Dus afgelopen week de koe bij de horens gepakt 

en 

de randen gesneden.


En weet je: het viel allemaal reuze mee.

Ik appliqueer de hexjes aan de rand.

En dacht weer veel te ver.


Ik dacht dat ik ieder ander gekleurd hexje ook 

met een bijpassende draad moest vastnaaien.

En ging op zoek naar mijn garenvoorraad.

Ja, dat is heel veel.

Maar na een leven lang zelf veel naaien 

en 

quilten heb ik een aardige voorraad opgebouwd.

Maar dat hoefde helemaal niet.

Ik kon het heel goed af met een 
'
turquoise/blauwe draad.


Er waren ook nog hele lieve 

paars/lila wolletjes binnen gelopen.

Ik had zin in een eenvoudig breiwerkje.

Even niet tellen, zoals bij de pinwheelsjaal.

Bovendien kan ik een sjaal in deze kleurtjes goed gebruiken.

Het was een rommelige week.

De koelkast doet het nog een beetje.

Dus had ik een aardige houtje-touwtje week.

Ja, er zou een nieuwe koelkast komen.

Afgelopen vrijdag.

Maar niet lachen: die kwam niet! 

Als het goed is komt er nu woensdag een nieuwe.

Dat wordt voor veel volgers nog een verrassing.

Volgende week maar opletten.

Nu doe ik iedere dag maar even boodschappen.

En dan zegt iedereen:

"Ja, maar vroeger was dat toch ook zo?

Jawel. maar toen kwam iedereen aan de deur.

De bakker, groenteman en melkboer kwamen aan de deur.

Mijn moeder had tot de jaren 70 geen koelkast.

Had ze ook niet echt nodig.

We hadden een diepe kelder op het noorden.

De melkboer woonde 4 huizen verderop.

En als het nodig was kon je daar alles kopen

om een gezonde maaltijd op tafel te zetten.

Maar het blijft lastig.

Kun je zien hoe verwend we zijn!.


 En verder was er nog een klein feestvarken.

Keesje werd alweer twee! 

Wat gaat dat hard.

En een nieuwe knuffel is altijd een welkom cadeautje.





 

1 opmerking:

  1. Mooie rand om je quilt! Mijn garendoos ziet er ook zo uit, beetje rommeliger. Zoveel kleurtjes ook doordat ik altijd veel genaaid heb. Gefeliciteerd met Keesje, wat gaat de tijd toch snel . Succes met je rand en zie uit naar het eind resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen