maandag 19 augustus 2024

koude koffie.

Gisteren in de namiddag probeerde ik 

voor het eerst

wat rode hexjes te leggen voor een rode quilt.

Koffie gezet, ingeschonken.

En drie kwartier later stond de ingeschonken koffie 

koud

in de keuken.


Maar er was een beginnetje.

Dus even nieuwe koffie.

En weer verder.

Ineens was het kwart voor 7! 

Helemaal de tijd vergeten.

De hondjes zaten hongerig te wachten.

"Gaan we nog eten?"

Tuurlijk.


Inmiddels was het eerste blok al een eind gevorderd.

Nu maar een paar dagen afstand nemen.

Ik zet het blok dan tegen het 

achterkamerraam.

En kijk en kijk.

Het is alleen maar proberen.

Ik moet nog stoffen bij rijgen.

En de stoffen leren kennen.

Dat klinkt wel gek.

Ik werk veel met Kaffe Fassett stoffen.

Hoewel door de collecties heen de 

dessins veranderen,

blijven de gebruikte kleuren hetzelfde.

Ze sluiten dus heel mooi bij elkaar aan.

En sommige grote patronen hebben 

verrassend 

veel kleuren.

Dus dat wordt weer zoet hexjes rijgen 

komende week, 

net zoals afgelopen week.


Ik haalde het borduurwerk

"de man die in het water woont"

weer eens uit de mottenballen.

Een gouwe ouwe.

Ik maakte het werk ooit omdat mijn oma 

altijd waarschuwde voor de 

man met de vele armen die kindertjes 

in het water zou trekken.

Als kind woonde ik naast de 

Westlandse vaart.

En tja, zou werden kinderen 

gewaarschuwd.

ik geloof niet dat het veel indruk

op me maakte.

Ik had nogal een kalme moeder, 

die niet snel uit het veld te slaan was.

Die zal het wel gerelativeerd hebben.




 

2 opmerkingen:

  1. Mooie blok met je rode hexjes! Ben benieuwd naar de rest van de blokken Je hebt in ieder geval al ervaring met de blauwe!



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie hexjes. Ze zorgen wel voor wat onrust in huis ;)
      Die blauwe watermannetjes heb je mooi met naald en draad vastgelegd.

      Verwijderen