maandag 5 augustus 2024

Komkommertijd 2.0.

Het is vreselijk!

Het is nog steeds komkommertijd.


 Met het mooie weer is Mevrouw Rafel 

vaak

op het bankje onder de grote boom in de achtertuin te vinden.


Tijdschrift, breiwerkje, hondje op de bank,

hondje onder de bank.

Kijk goed, je ziet nog net een wit stukje poot.


Deed ik dan he-le-maal niks?

Jawel,

ik startte een borduurtje.

Met Candy Floss van Scheepjes.

Dit garen is speciaal ontwikkeld voor fijn haakwerk.

Maar borduren gaat prima.

Het is een  getwijnd gemerceriseerd garen.

Als je niet weet wat dat betekent:

twijnen is draden om elkaar heen draaien.

en 

meceriseren is het garen een glans geven.

Nee, ik heb geen aandelen.

En het is geen reclame.


Eigenlijk is het iets te dik voor het patroontje 

dat ik nu onder handen heb.

Maar het is ook nog maar een probeerseltje.


Natuurlijk groeide de stapel hexjes blokken.

Ik heb bedacht dat de quilt 

De vrolijke heksjes quilt gaat heten.


Aan elkaar gelegd wordt een een chaotisch rommeltje.

waarin de hexjes rozetten niet goed meer zijn te herkennen.

En dat is nu juist de bedoeling.

Er zit wel een patroon achter.

Maar op hert eerste oog lijkt dat niet zo.


Er was ook nog een vrolijk weerzien:

deze 2 borduurtjes vond ik in mijn doos met Aurifil garen.

O, dat doet me denken: dat Candy Floss is erg goedkoop;

2.25 voor 165 meter.

En volgens mij ook ideaal voor het doorrijgen, nou ja,

landelijk quilten van een quilt.

Zo, dan ga ik nu een emmertje heet sop maken om

wat deuren schoon te maken.

De hondjes duwen met hun kleverige snoeten altijd

deuren open en dat moet even gepoetst.

En nee, ik ga geen huishoudtips 

en onderhoudsplannen geven.

Wat idioot is dat!

Instagram wordt overspoeld door poetsende vrouwen,

die ook nog eens totale onderhoudsplannen

lanceren voor huis en gezin.

Mevrouw Rafel heeft een staatsdiploma huishoudkunde 

en vind er wat van! 

Wat voor mij opgeruimd is, is voor de ander een zooitje.

Hou je eigen standaard aan en wees zo voorspelbaar

als waar je comfortabel mee bent.

Al die onzin.

Tot volgende week.

Waar is mijn emmer? 








1 opmerking:

  1. Heb je je emmer gevonden?
    Ik heb, na lang kijken, het witte pootje gevonden!
    Hexjes zijn mijn favoriete vormen, in stof en in papier.
    Veel plezier met je fleurige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen