maandag 8 april 2024

Ouderwets

Vorige week moesten jullie mij een 

weekje missen.

Ik had echt geen inspiratie.

En ook heel weinig nieuws.


 Het was gewoon een saai werkje:

mijn sjaal afbreien.

Niet dat dat gelukt is.

Ik moet nog 8 keer een driehoekjespatroon.

Nu het voorjaar wordt wilde ik mijn 

blauwe wollen jas weer gaan dragen.

En voor koude ochtenden is een sjaal 

dan nog lekker.

Zo'n wat dunnere jas draag ik eigenlijk 

maar een paar weken per jaar.


Deze week maakte ik het borduurtje af.

ik ben er niet erg tevreden over.

Dus wacht ik even met het op mijn nieuwe 

dagboek te plakken.

Er is alweer een ander werkje onderweg.



Wat er uit de mottenballen kwam was deze gehaakte deken.

Veel van de blokken haakte ik nog bij mijn 

moeder in het verpleeghuis.

"Kind wat ouderwets!"

zei de oude mevrouw nog.

Er moet nog een rand blokken aan  

en 

een rand.

Een mooi werkje voor buiten.


Mocht je nu ook zin hebben om aan zoiets te beginnen;

het patroon kun je al googelend 

vinden als

rustic lace square blanket.



1 opmerking:

  1. Nou, laat het maar ouderwets zijn. Ik vind het een superleuke deken. Verdient het om afgemaakt te worden.

    BeantwoordenVerwijderen