maandag 22 april 2024

Klusjes.

Eindelijk!

De hexjes zijn weer terug van weggeweest.

 


Wat een gepruts.

Al die papiertjes eruit vissen.

En dan die onhandelbare stukken 

aan elkaar zetten.

Ik zag en zie er tegenop.

Zo heeft ieder werk wel iets 

dat gewoon niet leuk is.

Op de Bee die ik vorige week bezocht 

kregen we het er ook over.

Nu zijn die rotklusjes 

voor iedereen verschillend.

Maar blokjes stikken terwijl de 

spoel 

op is.

Tja dat kent iedereen wel.

Net als die spoel die ineens op is 

als je nog net 3 cm aan een jurkje af moet maken.

Of die leeg is als je net een 

moeilijk

stukje onder de naaimachine hebt gelegd.

Voor iedereen is het anders.


Aan de randen moeten de malletjes nog even blijven zitten.

Soms is de naadtoeslag een beetje krap en valt de mal eruit.

Dan is het het gemakkelijkst om er een halve mal in te rijgen.

Wat een gedoe.

Voor Mevrouw Rafel is het ook 

een quilt sandwichen.

Nou zover ben ik nog lang niet.


Behalve kartonnetjes uithalen 

breide ik aan de pinwheelsjaal.

Nee, hij is nog niet af.

Nog 5 patroontjes.

En ik besloot om nog een extra rand aan

de gehaakte sprei te zetten.


Ik tekende wat.

En knipte de tekening doormidden.

Leuk om 2 bladzijden in mijn journal 

gezellig mee te maken.


En het wordt weer de tijd om een 

lief boeketje uit de tuin te plukken.

Nee, het vaasje heeft geen pootjes.

En oplettende volger op insta zag het....

Het lijken pootjes, maar in 

werkelijkheid is het het 

gewei 

van een kersthertje.

Hoe krijg ik het voor elkaar! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten