maandag 29 april 2024

In het zonnetje.

Wat heerlijk!

Voordat ik aan mijn Maandagse administratieklus 

begon eventjes heerlijk

in de tuin op mijn bankje gezeten.

Eindelijk.

Ook eindelijk:

er zit schot in het aan elkaar zetten 

van  de 

hgexagonblokken.

Op zich valt het erg mee.

Maar op de een of andere manier 

blijft het een klus.


Ter afwisseling stikte ik wat restjesblokken.


Heerlijk om even mee te spelen.

En het gaat zo lekker vlug

op de machine.


Ook veel te vlug uit,

maar dan uitgelezen dit boek van 

Jill Mansell.

Een ouwetje.

In het Nederlands heet het  boek

"Ik wil met je mee!"

IK kocht het ooit eens en 

was er aan begonnen.

Waarschijnlijk een paar 

zomers geleden.

Dan wil ik weleens meer buiten lezen

en het dan wegleggen en vergeten.

Feel good in Engels lezen 

voelt net altijd iets beter.

Een trauma van vroeger toen zulke boeken op achool

niet op je lijst mochten.

Nee, dat werd Couperus met Eline Veere.

En zelfs De historie van 

mejuffrouw Sara Burgerhart las ik voor mijn lijst.

Wat antiek.

O, Hugo Claus en zelfs Jan Wolkers waren 

twijfelachtig.

Gelukkig hoef ik niet meer gevormd te worden

zeg ik dan altijd.

Even terug naar het boek:

Natuurlijk is er een goede afloop

voor alle partijen.

Maar voordat het zover is is er een 

leuke portie liefdesverdriet,

een groot ongeluk,

een doodzieke kat,

een lastige client,

en

een kerstkindje.

Heerlijk. 


1 opmerking:

  1. Ik zag kateatthelasthomelyhouse gisteren. En dan zou ik wel gelijk willen beginnen met de Terryquilt. Die van jou zien er weer fleurig uit. Fijne dag toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen