maandag 15 april 2024

Het sneeuwt!

Het sneeuwt hier.

Allemaal roze blaadjes van mijn sierkers.

Het duurt maar zo kort.

Al die roze pracht.

Nauwelijks een week.

En met het verwachte slechte weer zal 

al 

het moois wel snel verleden tijd zijn.


En buiten achter was het eigenlijk nog 

te winderig 

om lekker buiten te zitten.

Dan maar een stoel dichtbij het raam.

Gezellig breien achter glas.


Nog 6 patroontjes en dan is de sjaal af.

Deze lieve kleurtjes liggen al klaar.

Ook afgemaakt:


De laatste rand van de ouderwetse gehaakte deken.

Maar ik heb nog geen beslissing genomen over een

rand.

Misschien doe ik er nog wel een randje

blokken bij.

Het is een leuk werkje voor buiten.

De deken wordt dan wel heel erg zwaar.

Ik haak hem van katoen.

Wol is geen optie en acryl?

Daar kan ik niet tegen. 

Hatsjoe! 


Even snel een foto maken van het boek dat ik nu lees.

Het boek heet in het Nederlands:

Een losse draad.

En gaat over de borduurgroep van de Kathedraal

van Winchester.

Het verhaal speelt zich af in de vroege jaren 30.

En is gedeelte op waarheid gestoeld.

De borduurgroep maakt 

kussens en knielkussens voor de kerk.

En het leuke is dat de ontwerpen nog steeds 

via Google te vinden zijn.

Die borduurgroepen bestaan nog steeds in Engeland.

Prachtig verhaal.

Echt een aanrader.

De schrijfster ken je misschien van het boek:

Het meisje met de parel.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten