maandag 25 december 2023

Merry Christmas.


 Gezellige dagen voor iedereen! 

Je ziet: ik ben niet in de meterput gevallen.

Wat is dat toch een vreselijke klus.

Zo op Eerste Kerstdag toch even een blogje.

Het is een rommelige tijd.

In de wereld.

Maar om deze tijd ook vaak in huis.

Allerlei klusjes moeten nog geklaard  worden.

Vindt je meestal zelf.

Maar gisterochtend nam ik eindelijk tijd om 

een no-sew boekje te maken.

Ik las erover op het blog van Irene.


Zelf even zoeken naar het goede blogje! 

Dat heb ik nu niet paraat.

Daar staat ook een verwijzing naar een You Tube filmpje.


Het boekje is nog niet klaar.

Maar het wordt bij elkaar gehouden door een

zigzag

gevouwen strook papier.


En via die strook vouwsel zet je weet op slot met een 

strook papier.

Hier heb ik er een kleurtje voor gebruikt.

Dat op slot zetten luistert wel heel nauw.

Hoe strakker het boekje bijelkaar blijft.

Ik gebruikte wel erg dik aquarelpapier.

Soms werkt dunner papier makkelijker.


En zo gezellig: iedere dag is er wel tijd voor een steekje.

lekker warm, zo'n sjaal op schoot.

Hoewel over warmte hoeven we niet te klagen:

wat een kletsnatte dagen zijn het.



En zo donker.

Het duurde even voordat ik het 6e blok van de hexagonquilt kon leggen. 

Nu kan het aan elkaar zetten weer beginnen. 




1 opmerking:

  1. Fijne feestdagen toegewenst Anny. vind je breiwerk erg mooi worden.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen