maandag 25 september 2023

Grrr

Grr daar gaan we weer!

Ruzie met de laptop.

Nou ja, we hebben het weer bijgelegd.

Maar af en toe kun je er wel heel veel tijd mee kwijt zijn.

Maar wees gerust: alles staat weer op een rijtje.

Wat gaat een week toch hard.

En wat deed ik eigenlijk?


Heel vaak de regenton leeg laten lopen.

Mensen wat heeft het geregend.

En omdat de oude afvoer onder mijn huis 

stuk was, moest er een nieuwe komen.

Dat gebeurde allemaal tijdens de verbouwing.

De afvoer onder mijn huis had een breukje.

En hij was van asbest.

Dat betekende dat alles open moest.

En ik zeker voor een week het huis uit moest.

Dat bericht kwam op de ochtend van de dag

dat mijn moeder overleed.

Dus bij alles ook nog op zoek naar een B &B 

die ook hondjes nam.

Want zonder hondjes wilde ik niet.

De meeste B & B's in de omgeving willen niet eens kinderen.

Dan hoef je het met een hond zeker niet te proberen.

Bovendien was Keesje nog niet helemaal zindelijk.

Maar dat vertel ik nog wel eens.

Tegelijkertijd bedacht ik een alternatief plan.

Een nieuwe afvoer via de kelder en meterput.

Dan raakte ik in de keuken wel wat 

bergruimte kwijt. 

Maar het kon.

 Dan moest er wel een regenton komen.

Nou. Die is er.

Gelukkig is het nu stralend weer.


Gisteren kon ik buiten dit portretje een 

grijze achtergrond geven.

Gewoon op de buitentafel.

Dat is handig want omdat ik ook met stof op het atelier werk

ben ik altijd bang voor verfvlekken.


De hondjes genoten van de zon onder tafel.



Aan aan deze dame kan ik nu weer veilig binnen verder werken.




Elke dag probeer ik te werken aan de hexjes.



Ik zet er telkens 12 x 11 aan elkaar.

Dat is ongeveer 45 bij 45 cm.

Doordat ik nu een badkamer heb ben ik mijn designwall
(wat een deftig woord is voor een grote plaat zachtboard bekleed met flanel!)
kwijt.

Hier in mijn atelier maak ik geen tweede.
Ik vind het veel te rommelig worden.

Dus hou ik me aan dit formaat.

Je begrijpt dat al die hexjes uitleggen natuurlijk het
allerleukste is. 

Zo spannend om te doen. 

Maar het simpele rijgwerk is ook fijn om te doen.
Heel rust gevend. 












 

4 opmerkingen:

  1. Mooi die hexjes en het portret is ook een uitblinker!
    Dat van die afvoer, samen met het overlijden van jou moeder, was een lastig gebeuren. Daar zit je dan niet op te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kwam allemaal wel op een heel vervelend moment. Gelukkig heb je alles op kunnen lossen en hield je er een mooie regenton aan over.
    Ik vind je portret erg
    Elk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat alles toch goed gekomen is. Kleurige hexies wasr je aan werkt.

    BeantwoordenVerwijderen