maandag 18 september 2023

Hoe doe je dat?

"Hoe doe je dat met die hexjes?"

vroeg Marianne.


Ik ga het even uitleggen.

Voor de kartonnetjes heb ik een 

Fiskars pons.

Die bestaan in verschillende maten.

Ik gebruik 1 inch.

En ik gebruik 120 grams papier om ze te ponsen.

De stofjes teken ik met de hand op.

En knip ze uit.

Daarna vouw ik ze om een kartonnetje.


En zet ze vast met paperclips.

Eerst een lekkere stapel maken en dan rijgen.

Dat rijgen doe ik alleen aan de achterkant.


Dus ik steek niet door het karton.

Wel komt op elke hoek een steekje.

Als je later het karton eruit wil halen 
kun je dat er zo uitwippen.


Kijk maar! 

Misschien moet je een enkele keer een 
draadje doorknippen.
Maar het bespaart heel wat werk en zere vingers.

Bovendien ziet de voorkant van je werk
er direct 
aantrekkelijk uit,


Over aantrekkelijk  gesproken:

gisteren had ik mijn schilderochtendje.


Ik moet toegeven: het werden geen kunstwerken.

Maar ik heb heerlijk zitten knoeien.


Binnen de kortste te keren ligt de tafel vol en heb ik 
nauwelijks ruimte over om 
te werken.




Pick en Keesje houden me dan graag gezelschap.

Al vindt Puck het al snel goed.

Heerlijk soezen met z'n kop op een turfje."








 

3 opmerkingen:

  1. Tipje: als je met je perforator een gaatje in het midden van je malletjes maakt wip je ze er nog makkelijker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Zo doe ik het ook. Heb dit apparaatje ook en een maatje kleiner. Ik gebruik karton voor de kleinere en die jij ook hebt papier. Ik ga ook niet door het papier of karton heen en maak oud naaigaren op die dezelfde kleur heeft als het stofje. Zo kan ik het allemaal gewoon laten zitten aan de achterkant. Ik wip het karton met de achterkant van een naainaald er gemakkelijk uit. Ik ben weer meteen geïnspireerd als ik dit zie om ook weer verder te gaan ;_)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dit nog. Ik gebruik de geplastificeerde paperclips om maar vooral geen roestvlekjes te krijgen (uit ervaring... is ooit gebeurd). Maar tegenwoordig gebruik ik ook de knijpertjes op de hoeken, die werken ook fijn.

      Verwijderen