dinsdag 7 juli 2020

Ouderwets.



Gistermiddag na het uitlaten van de hondjes
goot het van de regen.

Tijd voor thee en een tijdschrift.

Het juninummer van Country Living magazine.

Daarin vertelden medewerkers wat ze zoal
deden tijdens de lockdown.

En er was een plaatje van een gehaakte deken.

Dat moest ik gewoon proberen.
Er ging een heerlijke
ouderwetse sfeer van het 
plaatje uit.

Gewoon even een blokje.
Het hoeft niks te worden.
Maar toch...


Ook al zo lekker ouderwets:
een zonnehoedje 
voor een baby.

Het patroontje vond ik in een haakboek
van 
alasascha.

En klaar in een avondje.

Nu het thema toch ouderwets is,


de mandjesquilt stond ineens weer in de belangstelling.

Supergoof was piepkleine mandjes gaan maken.

Dat patroon stond ooit in de 
Quiltmania
van 
januari/februari 2003.

En ineens vroeg iedereen
waar dat patroon toch vandaan kwam.

Nou daaruit dus.

Ik gebruikte het verstrekte patroontje.

Blijkbaar had Ingrid toen zo'n haast
dat ze een kleinere afdruk
van het mandje natekende
en zo 
piepkleine mandjes kreeg.


Aan de sjaal die ik brei is gelukkig 
niks ouderwets.

Ik beloofde mezelf hem toch 
eerst
een af te maken.

Dus brei nu dapper door.

En lieve kleine ouderwetse
haakblokjes
moeten maar even wachten.





2 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je je aan één werkje houdt. Dat zou mij niet lukken, want dat haakwerkje is enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijft ook zo leuk he breien en haken.............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen