woensdag 8 mei 2019

Bij de koffie.


Als ik bij de oude mevrouw ben zorg ik altijd
voor een werkje bij 
de koffie.

Even gezellig pauzeren.
De rest van de ochtend doornemen.
Want er is altijd wel iets te doen.

Op dit moment brei ik.


Een pinwheelsjaal.

Vaste lezers denken nu 
“oh, maar die kennen we!”

Dat klopt ik breide twee grote driehoekige sjaals in dit patroon.


Later maakte ik van de restjes deze sjaal.
Ik draag hem al jaren.
Dit voorjaar, op een van de warme dagen deed ik hem af.
In mijn mand.

Mevrouw Rafel heeft behalve een hele grote tas 
ook altijd een mandje bij zich.
Vroeger noemden we het een dietistenmandje.
Er was een tijd dat al mijn collega’s met een mandje liepen.
Doen ze vast niet meer.

Maar goed of niet goed:
ik verloor de sjaal onderweg.
Van moeders naar mijn huis.
Dat is niet heel ver.
Heel toevallig woon ik om de hoek.
Dat is wel erg gemakkelijk nu ik zoveel zorg geef.
Gelukkig lag hij er nog toen ik thuisgekomen
mijn sjaal miste.

Voor de zekerheid brei ik nu maar een tweede.
Van allerlei restjes Shetland garen van Finlandia.

Heb ik er eentje voor het verlies! 

7 opmerkingen:

  1. Wat zijn het prachtige sjaals. Leuk en gezellig om tijdens de koffie wat te handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn en goed om iets mee te nemen om de “tijd te doden”. Ik vind je breiwerk prachtig worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sjaals heb je gebreid zeg, leuk met al die kleuren..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je mooie sjaal er nog lag. Iets op voorraad hebben is altijd handig, ook een leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen