vrijdag 9 juni 2017

Eentje per dag.


One-A-Day

stond erop de zelfkant van een stukje stof.

Da's een mooi idee! 

Iedere dag wat "nieuws"
maken.

Een tekening,
een collage,
een borduurwerkje.

Maar in het echte leven komt daar niet 
dikwijls iets van terecht.

Hoewel ik ooit een jaar lang
iedere dag 
beestjes tekende.

En in 2011
voor een maand lang een 
mail-art project had.

Een afspraak met jezelf om 
iedere dag iets te maken 
stimuleert wel de creativiteit.


De laatste weken  maak
ik weer wat vaker opdrachten 
uit dit boek.

Ook heerlijk om even 
in-te-tekenen.


Het hoeft niks te worden! 
Opdracht: teken een "trog"
"Trog" woont in het enge bos.

Ha, hij is gewoon nog niet eng genoeg! 
Maar ja, wie kent er nou een "trog"?
Ik kom ze in ieder geval niet tegen 
op m'n wandelingetjes met Lizzy.

Lizzy, die het tussen haakjes
best naar haar zin heeft 
als
enig hondje! 




Maar heerlijk spelen 
is 
fijn om in de flow te komen 
voor ingewikkelder werk. 

1 opmerking:

  1. Ik merk, dat één ding per week wel te doen is, met denkwerk er over is een week een prettige termijn. De uitvoering kan wel in een uurtje klaar zijn, maar die voorbereiding.. Ik probeer elke dag te borduren/breien/aantekenboekje bij te houden. Dan is er elke dag wel iets Ik heb ooit drie maanden lang elke dag een kaartje geplakt, met 100 kaartjes ben ik gestopt - het gewone leven kwam er steeds tussendoor. Dat maakte me gewoon zenuwachtig! ;-))

    Dat enigste kind geniet van haar nieuwe status: alle aandacht voor jou alleen! Ik heb het een keer gehad met een kat: altijd heel afstandelijk, bleek als enigste jongen heel aanhankelijk te zijn! Verwen haar maar een beetje..

    BeantwoordenVerwijderen