woensdag 20 februari 2013

Bloemetjes haken.

Ze komen uit het nieuwe, nog niet gepubliceerde boek van Arne en Carlos. Je weet wel die twee van de kerstballen. In de wandeling heten ze dan ook hier thuis Arne en Carlos rondjes. Afgekort tot A&C rondjes. Let op: dus geen C&A rondjes. Dat is weer heel wat anders!
Een dikke maand geleden kon je overal op het internet linkjes vinden naar de inhoud van dit nieuwe boek. Op een van de plaatjes stond een sprei van deze rondjes. Dat moest ik even proberen.
En dan komt zo'n mand met bolletjes katoen wel heel erg goed van pas. Inmiddels is het lapje zo groot dat ik het boodschappenmandje er mee kan bedekken.
Nou, bijna dan. Ik ben niet van plan om het lapje veel groter te maken. Het was gewoon even kijken hoe het wordt. Ik krijg dikwijls vragen over hoe moet ik dit doen of hoe moet dat en dan kan het ook gebeuren dat je in de boekwinkel ineens magic loop knitting staat uit te leggen... Of op de markt aangesproken wordt als Mevrouw Rafel... Jij bent toch Mevrouw Rafel???  Het patroontje is overigens heel eenvoudig en je kunt een uitgebreide tutorial vinden op Wieke's blog. (klik) Kijk in de linkerkolom naar "bloemen haken".

7 opmerkingen:

  1. ik vind ze ook zo leuk, misschien iets voor een vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie A&C rondjes, en ik ben niet (ik herhaal....niet!) jaloers op je mand vol kantoentjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gehaakte rondjes zijn ontzettend leuk!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk voor een vrolijke lap aan de muur! zomers...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Neeee, ik ben ook helemaal niet jaloers op dat mandje met inhoud. En ook niet op de beeldige, vrolijke bloemetjes. Ik zit wel te denken aan omkoping...ik ga goed nadenken over een niet-af te wijzen aanbod! Wat een vrolijk blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat je daar mee kunt stoppen, het is zo mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat wordt dit mooi zeg! En vrolijk!! Geen wonder dat je herkent wordt, hi hi!!

    BeantwoordenVerwijderen