maandag 3 juni 2024

Rommelig.

Ik ben bang dat dit een rommelig blogje wordt.

Het was een rommelige week.

Mevrouw Rafel was jarig.

Nou, gauw dan even: 75.

Oei, het deed geen zeer.

Maar het is zo'n rare mijlpaal.

Ineens loopt je rijbewijs af.

En moet je daar achteraan.

Ja, het mag weer.

Ik had in het tuincentrum ruzie met een winkelwagentje.

Dat ding was stijf verroest.

En reed niet.

Ik moet zeggen dat de lol er snel af was.

Met 2 hondjes en een levensgrote hortensia

kiepte het ding om nadat de wieltjes blokkeerden.

En het personeel stak geen poot uit.

Nou dan heb je het spel op de wagen.

Dus ga je naar de Intratuin in 's Gravenzande;

let goed op welk wagentje je kiest want 

anders wordt het een ongemakkelijk tripje.

Zo. Dat was dat.


Nu eerst maar eens in de foto app duiken.

Kijk, dit portretje is nog niet af.

Maar ik vond het eigenlijk zo ook heel mooi.

Voorlopig laat ik het even zo.

Maar gelukkig was er tijd om te tekenen en schilderen.




Na lang aarzelen plakte ik dit portretje toch maar op mijn dagboek.

Nee, niet moeders mooiste.

Maar de boog kan niet altijd gespannen zijn.

Ik deed het ook na lang er over nadenken.

En plakken: dat doe ik dit soort borduurtjes 

meestal met gelmedium.

De laatste tijd koop ik dat bij de Action.

Goed en niet duur.

Er staat hier nog een restje in een pot van Talens,

zelfde hoeveelheid, 

die zeker 3  keer zo duur was.

Gel medium gebruik ik ook om collages mee 

op te plakken.

Het resultaat is altijd erg mooi vlak.


Een werkje voor bij de tv of buiten is altijd handig.

Om dat ik nog heel veel wol over had zette ik maar weer 

een pinwheelsjaal op.


En ook de restjesquilt kreeg er weer wat blokken bij.



 

2 opmerkingen:

  1. Vervelend boodschappen doen met zo'n winkelwagen.
    Leuke restblokjes zijn dat geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst nog gefeliciteerd!. Ja, altijd lastig dat soort winkelwagentjes die net de andere kant op willen dan jij of verroest zijn!
    Ik ben een poosje niet geweest en ga met terugwerkende kracht je blogjes nu lezen!

    BeantwoordenVerwijderen