vrijdag 29 juli 2022

Naar de kapper

Voordat ik alle administratie doe 

eerst een blogje.

Maar waar ga ik het over hebben dacht ik.

Heel veel handwerk of iets van tekenen

komt er nou ook weer niet uit m'n handen.

Veel te mooi weer.

Te vaak op stap.

Hier op mijn atelier ligt Puck altijd op 

een stoel.

Hij ligt er graag.

Ik keek naar hem.

En zag alleen een enorme berg haar.

Hij moet al weken naar de kapper.

Eerst wachten op een afspraak.

Toen mocht hij eindelijk.

Moest ie 3 keer gewassen 

omdat hij niet schoon werd.

Tja dat heb ik ook weleens in de zomer.

Daarna liep zijn tijd zo uit dat de trimster het

deze week zou afmaken.

Wij gisteren extra vroeg uit de veren:

trimster ziek.


Inmiddels heeft hij nog een rare nieuwe gewoonte:

hij kruipt 's nachts onder mijn bed.

"Wat hoor ik toch?"

dacht ik een paar dagen geleden.

Nou dat was een zacht snurkende Puck.

Hij kan er wel onder.

Maar op de een of andere manier er niet meer onderuit.

Dat slaapt niet zo lekker.

Maar hondjes zijn net zo goed hobby als 

iets maken.

Toch?


Door mijn foto's scollend zag ik 
trouwens dat ik wel 
in de weer geweest was met verf.
Ik heb afdrukken gemaakt met een glazen plaat
en acrylverf.

Het atelier is halverwege een opknapbeurt.


Ik vond een leuke hangplant.

En bestelde andere overgordijnen.

Dat had nogal wat voeten in de aarde.
De groene die er nu hangen zijn oud maar kleuren nog 
leuk bij de nieuwe muurkleur.


Ik hou wel van een beetje retro.

En gelukkig is dat er nog wel.
Stof met patronen van Orla Kiely.



Ik ben fan van haar werk en heb ook een vloerkleed
met dit patroon in de woonkamer.

Je ziet af en toe valt er toch nog een steekje.


En herinner je je die hele hete dag nog?
ik maakte een beginnetje van een vingerloze want.
Dat ging verbazend goed door de bamboenaaldjes.

Ach zo achteraf ben ik toch nog wel aardig bezig.

Nu aan de slag. 
De administratie wacht. 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten