maandag 22 juni 2020

Op een kluitje!


Goedemorgen allemaal! 

Ik heb nog 5 minuutjes.

En ben hier al weken niet geweest.

Er was nogal pech de laatste tijd.

Afgelopen vrijdag was er bij de oude 
mevrouw een klein binnenbrandje.

De inductieplaat maakte kortsluiting
en er ontstond brand.

2 politieauto's,
3 brandweerauto's
voor de deur! 

Omi en 2 honden zo snel mogelijk 
naar buiten. 

Gelukkig viel het mee.

Er moet alleen een nieuwe
plaat komen.

Maar voor het zover is kook ik hier 
in mijn eigen huis.
Gelukkig woon ik om het hoekje.
En warm ik de maaltijd 
voor omi op in de magnetron.

Zelf koken kan ze niet meer.
En kant en klaar maaltijden 
lust ze niet. 

En vandaag is het heel krap
omdat ik 
heel snel weer weg moet.

Tja, hoe kun je het plannen.

Mijn overbuurvrouw-van-de-quilts
zei dat bijeen woningbrand
trouwens altijd 3 brandweerauto's komen.
En zij kan het weten:
2 zonen zijn bij de brandweer.

En dat kluitje?
Nou opeen gegeven moment stonden
al die hulpverleners 
dichtbij elkaar in de woonkamer.

Waarna er ineens iemand riep:
"anderhalve meter!




6 opmerkingen:

  1. Brand dat is heftig, ook al is het klein. Nog heftiger in deze tijd, op een kluitje sta je al snel. De mens is en blijft ten alle tijden een kudde dier, dus soms vergeet je de tegennatuurlijke regels. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh dat is heftig !!!!! maar het popje aan het begin schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vreselijk, brand bij je moeder. Hopelijk is ze niet al te veel geschrokken. Je dametje is een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, zag het filmpje van alle auto's die aan kwamen rijden.
    Heel erg dat ze op die leeftijd dat nog mee gemaakt heeft.
    Jullie zullen beiden erg geschrokken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was mijn berichtje boven staand.
    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat erg zeg brand in huis, wat zal ze geschrokken zijn.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen