zaterdag 10 november 2012

Praten en breien

Volgens het spreekwoord gaat dat niet samen. Maar bij het laatste breirolpatroontje lukte dat wel.
Het was dan ook niet zo moeilijk. Het lijkt me wel leuk voor een winterse muts. Maar... daar heb ik helemaal geen tijd voor! Mijn breivakantie is weer over zoals je ziet (ZUCHT) en iedere avond brei ik een uurtje aan de rand van m'n sjaal. Maar in 2 avonden kom ik niet eens helemaal om.
Eigenlijk zou ik de hulp in moeten roepen van dit ijverige tweetal:
Die zitten dag in dag uit te breien. En... och heden alweer geitjes... Nou ja het is hier dan ook geitjesweek! Maar 't toch wel gemakkelijk hoor een jaar beestjes tekenen. Voor iedere situatie is er wel een passende illustratie...
Sinterklaas bijvoorbeeld, al is dat misschien een beetje vroeg! Maar praten en breien was het ook gisterochtend op de Bee van de Quilthoeve (klik) en hier kun je zien hoe gezellig het was  (waar zit Rafeltje?)en wat een mooie nieuwe lesruimte ze hebben. Ik praatte en werkte meteen driftig door aan dit werkje:
Ja, ik geeft het toe, ze is een beetje scheel en er is wat mis gegaan met het kantje van haar jurk, maar och, voor een hartje kan het ermee door.
Ik kocht ook nog deze 2 lieve lapjes. Rode ruitjes, in dit geval rode gedrukte ruitjes spaar ik en dat blauwe stofje met de bloemetjes is gewoon zo lief, dat komt nog weleens te pas!

5 opmerkingen:

  1. Oh wat een schattig borduurtje weer Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een lief hartje. Ik heb je ontdekt hoor :) maar dat is voor mij natuurlijk niet zo moeilijk. Ik zal niet verklappen waar Mevrouw rafeltje zit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De rand van de sjaal is ook een heel eind...!
    Schattig die breiende geitjes!
    Volgens mij heb ik je ontdekt op de foto, te zien aan je handwerkje en het mooie borduurkaftje op tafel..!?
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb aan jou gedacht, en verschillende mensen hebben mij op jou geattendeerd: ik moet een steek doorknippen en jij hebt die heroische daad al volbracht bij je sjaal ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die laatste loodjes, maar het wordt zo mooi, nog even doorzetten.
    Ik zag je ijverig werken aan het mooie borduurwerkje ;)

    BeantwoordenVerwijderen