vrijdag 4 november 2011

Snoepje van de week

Het snoepje van de week was bij weblog aan z'n 25ste aflevering toe... Voor wie het niet kent: in het snoepje komen kleine werkjes voor het voetlicht die niet erg waardevol zijn maar die het leven wel leuker maken. Als je oud genoeg bent ken je natuurlijk "het snoepje van de week" van De Gruyter nog. Een kruidenier die al jaren niet meer bestaat maar waar je elke week voor een dubbeltje een snoeperijtje bij de boodschappen kon kopen... Op de foto, die blogger alleen staand wil uploaden, hij hoort liggend, dus even met het kopje draaien...,zie je een verzameling speldenkussentjes waarbij de meesten gemaakt zijn met als basis de dop van een melkpak of allesreinigerfles. Een gouden oude zal ik maar zeggen... Maar het geeft het idee van het snoepje zo leuk weer!
 Vandaag een geborduurd portretje als snoepje. Gewoon op stramien geborduurd, zo uit de vrije hand. Een klein werkje van 5 bij 5 en halve cm. Ik ben van plan om het eerdaags in mijn werk te gaan verwerken. Het lag er nog zomaar.... Mijn halffabrikaten noem ik ze ook weleens oneerbiedig. Ik werk eraan als ik op m'n atelier zit en geen inspiratie heb. Of gewoon onderweg als ik ergens moet wachten, want dat is het voordeel van borduurwerk: het is lekker compact om mee te nemen. En je zult zien: zo'n werkje komt altijd wel te pas.
  Maar soms zijn ze ook te leuk en gaan ze in een lijstje. Zo heb ik ook een hele verzameling familieportretjes. En... zo'n klein werkje is ook heel leuk om weer eens een andere steek uit te proberen.

4 opmerkingen:

  1. En het zijn ook nog eens schattige werkjes!!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Gruyter? nee, nóóit van gehoord :)
    ha leuk weer eens een snoepje te zien. ik herinner me nog ons T.T- avondje waarbij we met jou op een stramientje gingen werken. Ik deed het natuurlijk weer veel te netjes maar het was wel een leuk experimentje. Je dopjes zijn ook liéf en je onderste snoepje vind ik ook het uitproberen wel eens waard, leuk met die steekjes om en om.Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen