dinsdag 6 september 2011

Toffeekoekjes.

Gisteravond bereikte me een "noodkreet": "Help, ik wilde je toffeekoekjes gaan bakken maar kan het recept niet meer vinden nu weblog er nog steeds uitligt. Dus nu even een gouwe ouwe. Trouwens zo lang stond het recept nog niet op het blog, maar iedereen vindt het heerlijk. Maaar wel vreselijk zoet...
Verwarm de oven voor op 190 o C. En bekleed 2 bakplaten met bakpapier.
125 g boter
100 g kristalsuiker
50 g gele basterdsuiker
1 ei op kamertemperatuur
1 zakje vanillesuiker
175 g zelfrijzend bakmeel
1 theelepel bakpoeder
100 g toffees in kleine stukjes, (ik gebruik altijd vanillefudge van Lonka)
Smelt de boter met de suiker in een pan. Laat het even afkoelen. Doe het gebroken ei erbij, de vanillesuiker, bakpoeder, zelfrijzendbakmeel en toffeestukjes.
Schep kleine hoopjes op het blik. (Het deeg loopt erg uit)
Bak de plaatjes apart 10 tot 12 minuten. Laat de koekjes even een minuut of 3, 4 afkoelen. En smullen maar...
En.. voor alle bakenthousiasten: vanavond is het weer The Great Brittish Bake Off. Om 21.00 uur bij BBC 2. Deze serei is veel spannnder dan vorig jaar en het niveau is ook veel hoger, kortom heerlijk smullen vanavond... regen, kaarsje aan, thee met een toffeekoekje...

3 opmerkingen:

  1. wat leuk dat je hier nu ook een plekje hebt, weblog maakt er wel een potje van naar mijn indruk. de koekjes waren heerlijk, maar idd heel zoet en ivm onze lijnen wachten we nog even met het maken van een tweede portie...

    wat leuk, je 365-dagen project. die flowbladen zijn hier door alle familieleden uitvoerig bestudeerd en ik heb m ook nog steeds liggen om eens wat weblogs langs te struinen. kost alleen wel hoop tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om hier even om het hoekje te kijken. Mis de blogs wel. Klinkt lekker.Op zondagmiddag is er ook nog een herhaling van de Bake off.
    Als je iets zoekt van je weblog, kun je gewoon googelen en dan op caché klikken (staat achter de eerste regel.

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2Vx-ai-DxvoJ:rafelsenrozen.web-log.nl/rafelsenrozen/+rafelsenrozen+toffekoekjes&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&client=firefox-a

    Ik vind je sjaal ook mooi worden. Met dat patroontje wil ik ook iets gaan doen.
    Groetjes en een creatieve week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn blog is er ook weer, tjorven.weblog.nl, dus zonder streepje. Het ziet er nog kaal uit,alles moet nog ingeladen, maar het begin is er eindelijk.

    BeantwoordenVerwijderen