maandag 11 maart 2024

Saai.

Er gebeurt hier helemaal 

niks spectaculairs.

De hexjes quilt rust nog steeds uit.

Daar moet ik eerst meer tijd en rust 

voor vinden

om aan elkaar te zetten,

Want dat is een reuzeklus.

En eerst moet ik mijn nieuwe dagboek 

wat leuker maken.


 Dus begon ik met een klein borduurtje.

Wat gaat daar toch weer veel tijd in zitten! 


Ik zocht wat oude portretjes op.

En tekende nog wat nieuwe.


En verder is er het 

tijdverslindende 

werk aan de vogelsjaal.



Elke naald is weer anders.

En ik schrijf het patroon altijd uit.

Zo van: 8 blauw, 2 rood, 1 blauw.

Het patroon herhaalt zich dan na 32 steken.

Dat werkt voor mij het beste.

Ideaal werk waarbij je echt niet kunt 

piekeren

of 

verzinnen 

welke boodschappen je morgen moet halen.

Bovendien beloonde ik mezelf met een 

mooi boek.


Het vierde deel van de 

Waldfriede-serei.

Het speelt in het Berlijn na de tweede wereldoorlog.

In de tijd dat deze stad geblokkeerd werd door de Russen.

Ik had van de vorige delen echt gesmuld.

En probeer nu te voorkomen dat ik het in 1 ruk uitlees.



2 opmerkingen:

  1. Het ziet er anders helemaal niet saai uit. Prachtige sjaal ben je aan het breien. De portretjes zijn mooi, leuk dat je ze ook borduurt. Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen