maandag 19 februari 2024

Koudwatervrees.

 Alle blokken van de hexjes zijn af.

Nu moet ik ze aan elkaar gaan zetten en eerst de meeste 

kartonnetjes eruit halen.

Iech! 

Die grote dingen aan elkaar naaien is een vreselijk werk.

Ik heb even een time-out genomen.

Bovendien wil ik er een border langs en 

heb nog niet besloten welke kleur dat gaat worden.

Wel iets rustigs.

Dus nu is het 's avonds na de afwas even kijken 

wat ik ga doen.

Vanaf 14 juli heb ik bijna iedere avond een uurtje

gehext.

Nu gaat al mijn aandacht naar het maken van hoofdjes.


Voor de Waldorf poppen.

Ik heb het zo lang niet gedaan en er zijn veel 

leuke tricks en tips bijgekomen.

Ik leerde het mezelf uit een boekje.

En van een overbuurvrouw die cursussen gaf

en ineens naar de andere kant van het land verhuisde.

"Jij bent handig he?"vroeg ze.

"Nou dan kun je mijn lopende cursus wel even afmaken."

En dat deed ik.

Oh, en nu is er You Tube.

Alles wat je wilt weten op een rijtje.

En nog veel meer.


Zo probeerde ik een tricot onderhoofdje met 

needle felting.

En hield een soort kwaaie kabouter over.

Prima.

Niet alles hoeft iets te worden.

Tenminste bij mij niet hoor.


Zo ligt er nu een schattige Pixie

Maar nu heeft ze weer een wiebelhoofd....


.Ik ergerde me er altijd aan dat je soms bij een pop die af was de 

ogendraad nog goed zag zitten.

Zeker als je tricot buis gebruikt als onder materiaal.

Dus leerde ik deze te verbergen met een laddersteek.

Het is heerlijk om zo bezig te zijn.


Het was zo lang geleden dat ik zelfs niet meer precies wist welke

naaimachinesteek ik gebruikte.

Dus zocht ik de handleiding op.

En kijk eens;

 het patroon van een gehaakt babyjasje.

38 heb ik er gemaakt.

Ik vond er zelfs nog een in mijn moeders linnenkast.

Die moest ik maken voor het kindje dat ik wel wilde

maar nooit kreeg.

Ooit ben ik bezig geweest om bom moeder te worden.

Wat ben ik blij dat ik niet heb doorgezet.

Met al die donorkinderen met 1 vader.


Gezellig hoor, zo'n oud handwerkblad.

Ik was meteen weer vergeten wat ik ook al weer zocht.





1 opmerking:

  1. Leuk om met de Waldorf poppen bezig te zijn. Het gaat je goed af. Moet iedere popje altijd lachen? Ze kunnen toch ook een moeilijke dag hebben 😉

    BeantwoordenVerwijderen