zaterdag 9 april 2022

Rood

Het blijft hier code rood.


Dan is het het weer, dan de maatregelen bij de oude mevrouw

in het verpleeghuis.

Zelfs op dit blog.

Het schiet er zo gemakkelijk bij in.

Dit bloggen.

Terwijl ik toch ook bezig ben met een recordpoging.

Bijna zit ik aan de 1000 blogjes.

In werkelijkheid heb ik er veel meer geschreven want ik

blogde ook een hel tijd via weblog.

Alles zoek.

Op internet gaat nooit wat verloren, zeggen ze.

Maar die blogjes zijn toch echt kwijt.

Rood.


Ik hou wel van rood.


Bijna af is ie.

Mijn rode wintersjaal.

Nog een half bolletje.

Maar let op: ik brei nog steeds.

 een vestje.

Rood-roze.

Ben nu aan de mouwen bezig en omdat 

die in het rond worden gebreid is het een heel gedoe.

Want het werk draait en draait,

Nu doe ik iedere dag een toertje 

of 10 

en dan moet het toch wel lukken

voor de zomer.

Want ik heb een aantal rozerode jurkjes waarop 

dat vestje heel handig zou zijn.


Dit was het begin, 

ergens in augustus vorig jaar. 

Dus het wordt wel tijd om het af te maken.

Verder doe ik niet veel opwindends.

Tja, energielabels regelen voor de verkoop van mijn moedershuis.

En regelen, regelen, regelen.

Want er komt heel wat bij kijken.

Meestal pak ik de laptop voor zakelijke dingen 

en  ben allang blij als dat gedaan is 

en hij weer dicht kan. 

Dat krijg je ervan als je zo'n verkoop zelf regelt.


Een tekeningetje op z'n tijd:

dat lukt wel.


En zo ontstaat door de tijd een aardige galerij.

Maar echt heel creatief bezig,

dat kan ik niet zeggen.

Ik spreek wel andere makers 

die ook een beetje doelloos rond dwalen.

Het komt ook doordat we elkaar nog nauwelijks zien en 

alles uit onszelf moeten halen.

Denken we, zeggen we. 

Gelukkig wordt het weer beter,

zodat ik lekker in de tuin kan.

Even Puck op de grond zetten.

Die zit op een hoge stoel buiten te kijken, maar is het nu beu.

Ik beloof niks,

maar ik ga het proberen.

Dat record is binnen handbereik...

 

3 opmerkingen:

  1. Het blijft druk bij je. Gelukkig heb je tijd om iets voor jezelf te doen. Heel belangrijk om ook aan jezelf te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn weer wat te horen/lezen van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is hier niet heel veel anders, Anny. Een dikke knuffel voor jou en de groetjes aan omi...wachten op betere tijden en dan vraag ik je op de thee :)

    BeantwoordenVerwijderen