dinsdag 17 september 2019

Verwennen.

Het voelt als pure verwennerij!


Ik heb me ingeschreven voor de BOM 
van de quilt Fleur
van Susan Smith.

Met alles er op en eraan.

Pfft! 
Wat een luxe.

Alsof je uit eten gaat.

Ik kon direct aanvallen.

Geen oneindig gewroet in allerlei 
bakken 
voor het juiste stofje.

Gewoon: shop de look.

Ik quilt al heel lang.
Al in 1988 kocht ik mijn eerste stofjes.

En hoewel ik pas nog schreef dat ik mezelf 
niet meer beschouw als echte quiltster,
kriebelt het nog steeds.

Erger nog:
ik ben nog steeds een echte fabricaholic.


Daar maakte ik trouwens ooit een journalblad over.

Maar al die stofjes betekenen wel 
dat  mijn quilts heel erg op elkaar lijken.
Omdat dezelfde stoffen weer terugkomen.

Ik werk graag scrappy.
Kocht altijd fat quarters.
En die gaan dan nooit helemaal op.

Nu kiest Wietske van Bossche Quilts ze.

En ik weet gewoon dat ik sommige stofjes
nooit zou kopen.
Terwijl ze het wel heel goed doen in een quilt.

Kortom een heel avontuur, deze Fleur.
Nu nog de boel tot een goed einde brengen.


Ik ben alvast begonnen met de flying geese.
Even erin komen.


8 opmerkingen:

  1. Ik vind de keuze van je stofjes van andere projecten juist ontzettend vrolijk. Door jou ben ik juist de moderne stofjes meer gaan waarderen (en kopen) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn allemaal prachtige stoffen die je op de foto laat zien. Komt dus helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met Marianne eens: jouw stofkeuze is juist heel persoonlijk(en inspirerend). Maar dit is toch echt verwennerij: alles aangeleverd krijgen, meteen beginnen - luxe hoor!! Veel plezier er mee,alles van Susan is een feest...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke uitdaging en wat heerlijk om de hele kliek te bestellen. Succes en we zullen vast de vorderingen t.z.t.zien hier op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You definitely have an eye for choosing the perfect fabric! Happy Stitching on Fleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om zo te kunnen aanvallen, al is de zoektocht naar de juiste stof ook erg leuk maar tijdrovend. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig leuk om jezelf zo’n mooi pakket kado te doen. Heerlijk om al die mooie stofjes te bewonderen en straks tot een mooie quilt te maken.

    BeantwoordenVerwijderen