dinsdag 10 september 2019

Lichte aardappelkleur.

Wat een rare titel voor een blogje zul je 
wellicht denken.

Het klinkt ook niet heel uitnodigend.

De hele week ben ik er al goedmoedig 
mee geplaagd door de oude mevrouw.


Ik bestelde een vest/jasje bij Gudrun Sjoden.

Een Zweeds bedrijf dat nog wel een catalogus stuurt naar klanten.

Ik bestel er wel vaker iets.
De kleding is niet zo modegevoelig.
En duurzaam.

We weten allemaal dat 
textielproductie niet erg duurzaam is.

Bij kleding let ik er wel vaak op.
Maar ik hoef maar een leuk quiltstofje
te zien of al die kennis verdwijnt als sneeuw voor de zon!

Lichte aardappelkleur stond er dus.
En ik zeg altijd dat ik geen beige bejaarde wil worden.

De oude mevrouw vond het een hellend vlak.
Kon niet goed gaan.

Maar kijk zelf: het valt reuze mee.
In ieder geval ben ik klaar voor de kou.


In m’n werk blijf ik de kleurtjes trouw! 

Deze collage maakte ik voor een deel weer van een 
restje papier dat zorgde voor inspiratie.

Dat was bij de drie min of meer dezelfde hoofdjes 
het diertje met de roze achtergrond.


Tenslotte nog een foto van Puck.
Hij kijkt graag tv.
Zondagavond bij omi Countryfile op BBC 1.

Bij de fokster stond de hele dag een enorme tv aan.
G. die Puckje mee ophaalde als pup
zei het al: “Anny, voortaan moet je tv altijd aan,
anders voelt hij zich vast niet thuis!”



6 opmerkingen:

  1. Grappige titel. Ziet eruit of het heel lekker warm en aangenaam aanvoelt je nieuwe aanwinst. Wat leuk dat je hondje zo graag naar tv kijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het vestje ziet er leuk uit. Hopelijk geeft het veel draagplezier. Maar ik vind het een vreemde kleurnaam hebben. Je collages zijn echt zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jou collage ziet er prachtig uit. Aparte naam voor een kleur, wel zo grappig. En dat Puck rustig blijft kijken naar TV is toch wel fijn, heb je even rust ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je vestje ziet er heerlijk warm uit, en de kleur is neutraal, kan je alles bij dragen toch. Mooie collage heb je gemaakt, en Puck verveelt zich niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleurnaam, vind hem toch niet zo licht. Jij bent zo trouw met je boekjes, ik start vaak en dan verdwijnen ze ergens opeens uit mijn ritme. Gelukkig voor Puck is er 24 uur per dag tv, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier kijkt de hond ook t.v grappig is dat

    BeantwoordenVerwijderen