dinsdag 2 juli 2019

Zomerstand.

Het lukt me deze zomer maar niet om in de 
zomerstand 
te komen.

Waar het aan ligt weet ik niet.

Misschien heb ik die mooie zomer van vorig jaar 
nog te veel in mijn hoofd. 


Er is regelmatig tijd om even lekker in de zon te zitten
met een werkje en koffie.

Puck  komt er gezellig naast.
Nog nooit een hondje gehad dat zo op 
de bank buiten naast me kroop.

Binnen mag het niet meer sinds de nieuwe bank er is.

En zo komt de kleine meneer 
toch nog aan zijn trekken.

De zomerse guilty pleasures zijn er wel.


Zoals als het snikheet is een aflevering van 
BBC"s Escape to the country kijken.
Ik zou er nooit willen wonen.
In de getoonde traditionele chocoladedoos huizen.

Maar het blijft een prachtig land.
Waar ik ook nooit zou willen wonen omdat de verschillen
er zo groot zijn.

Mijn andere zomerse genoegen:
zomerjurkjes.
Het valt een beetje tegen.
Vaak is het hier aan de kust best nog fris.


Het was een rommelige week 
met wat schilderwerk,
hier en daar een breisteek.

 

In de achtertuin wordt gewerkt. 
Nieuwe schuurdeur, nieuwe poortdeur,
nieuwe schutting.

En je weet:
als er bij huis gewerkt wordt komt er niks uit mijn handen! 
Een van mijn tante zei altijd:
"die mannen houden mijn handen vast!"

Nou, dat is vast en zeker erfelijk.
Pfft, ik heb er echt last van.
Zal blij zijn als het klaar is. 




5 opmerkingen:

  1. al komt er dan niet veel uit je handen dit blogje mag er zijn !!!! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is de zomerstand al goed op gang. Proefwerk week dus zoon veel thuis. Volgende week VAS toetsen en dan de laatste week nog skiën en boeken inleveren. Moet er altijd erg aan wennen maar zo kom je er al langzaam in.
    Wat is je schilderij prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heb je best wel veel gedaan. En eerlijk is eerlijk, met die hitte lukt het vaak niet om iets te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. we hebben veel gemeen, Anny, escape to the country, geen werkmannen in huis :) hier wil het ook niet vlotten, al valt het ook wel weer mee als ik terugkijk op wat er wel is afgekomen. Mooi schilderwerk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook altijd vreselijk als er werklui in of om het huis zijn. Ik kan dan ook niks doen dan wachten tot ze weer weg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen