zaterdag 22 september 2018

Proefjes.

Heeft iedereen zijn veiligheidsbril op?

Goed!

Dan gaan we een wat proefjes doen. 

Witte jassen aan.
Brandblusser klaar?


Nee hoor, zo’n vaart loopt het niet.

Mevrouw Rafel is begonnen met het breien
van een sok vanaf de teen. 
Na 55 jaarsokken breien 
vanaf de boord 
lijkt dit gemakkelijker.

Hoe het afloopt? 
Geen idee want ze struint nog steeds
You Tube af voor een mooi patroon
voor de hiel.

Ook 2 sokken tegelijk met een magic loop
is nog even te hoog gegrepen.


Ook met schilderen is het proefjes maken 
geblazen.

Een vriendin-met-kunstacademie noemt dat
materiaalonderzoek.
Mevrouw Rafel is meer van
Anny-rommelt-maar-wat-aan. 

Dat kan natuurlijk niet voor die hiel....

4 opmerkingen:

  1. Oh, ik volg je ademloos....sokken breien wil ik ook nog leren. Mijn beide oma's konden het haast met de ogen dicht. Wat die hiel betreft, heb je al eens bij Winwick Mum gekeken? Zij heeft van alles op haar blog staan en heeft er ook boekjes over geschreven. succes met je tocht door de youtube spelonken!

    Het rommelen bij je schilderwerk vind ik nu al beeldig 😏

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat komt vast goed Anny, je bent best wel handig ;-)
    Succes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pas maar op, als je eenmaal je sokken vanaf de teen breit, wil je niet anders meer! En dan is 2 tegelijk op 1 rondbreinaald echt een peulenschilletje. Ik vind het in ieder geval een superfijne manier van sokken breien, en doe het haast zonder ernaar te kijken. Ik weet niet of het een naam heeft, de hiel die ik bij voorkeur brei, maar het gaat als volgt: en toen schreef ik een heel verhaal, en bedacht me dat het niet te volgen is, zo opgeschreven, haha. Volgens mij heet het jojohiel, maar kijk gewoon eens op y.outube, staan vast heel veel duidelijke filmpjes op. Succes en vooral veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je proefjes! Ik heb nu een ideeenboek zodat ik het opschrijf en er niet meer aan denk. Soms wordt het ook echt gemaakt en soms blijft het een idee.
    Sokken breien dat doet mijn moeder graag, we hebben er al een heleboel op voorraad voor als.....nee, ik draag ze niet graag en breien zie ik helemaal niet zitten, ik heb al hobbies genoeg

    BeantwoordenVerwijderen