zaterdag 19 mei 2018

One of those days.

Gisteren was een van die dagen
waarop je blij bent als je 
toch ongeschonden de finish haalt. 


Puck ging er op 
een onbewaakt ongenblik met mijn 
breiwerk vandoor. 


En probeer het dan maar eens terug te krijgen!

“Los!” 

Wat los? 
Nooit van gehoord. 

Een paar minuten daarvoor had ik met moeite
een wesp uit z’n bek gehaald...


Bij omi gekomen was ze een
lakenhoes van haar bed kwijt in de was. 

En ze wist zeker dat ze alles schoon
had klaar gelegd voor haar thuishulp. 

Zoek, zoek. 

En wat dacht je? 

De vuile onderhoes zat nog om de matras. 
Onder de schone. 

Tja, Nederlandse ouderen moeten nu 
eenmaal 
langer thuis blijven wonen.

Met zulke hulp heb je toch niks 
meer
te wensen? 

Want dit is niet het enige dat regelmatig fout gaat. 
En iets ervan zeggen kan niet! 


Gelukkig was het ook een kleurige dag: 
ik werk graag met wat vetterekleurpotloden.
Mijn voorraadje karisma potloden raakt op.
Die zijn super om mee te werken
Maar worden niet meer gemaakt. 

Nu ga ik deze proberen. 


Niet dat ik geen kleurtjes meer heb hoor. 

En..

Ik hamster DMC.

Onze plaatselijke draadjeswinkel stopt.
Nu moeten we voor al die spullen naar het volgende dorp. 





2 opmerkingen:

  1. Mantelzorg is zwaar!
    Maar toen ik van de week mijn vader naar het ziekenhuis bracht voor 1 nachtje voor een darmonderzoek en mijn moeder en ik merkten dat ze er niet veel wisten over een dwarsleasie kreeg ik toch een knoop in mijn maag om hem daar achter te laten. We hebben hem zelfs samen in bed getild omdat er een tillift voor passieve mensen ontbrak.....
    Hij ligt er door allerlei complicaties nog steeds.
    Er wordt toch nergens zo goed gezorgd als thuis.

    Wat een boevenkop heeft Puck met het bolletje...ik zie jou er al achteraan rennen(smile)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, och, die kleine boef / een wesp in je bek! Ik had eens een kat met een dikke bek, gestoken dus.... Voortaan bleef hij verre van die zoemers!
    Ik ben erg blij met de hulp van mijn moeder, die heeft hart voor haar werk. Je ziet wel, wat dat voor verschil is!

    Succes met de kleurtjes, wat heb je een mooie verzameling in die potjes. Misschien nog iets te vinden op Marktplaats?

    BeantwoordenVerwijderen