vrijdag 26 februari 2016

Ontspullen.

Volgens mij is het geen echt werkwoord:

ontspullen.

Wat mij betreft wordt het het woord 
van het jaar! 

ik ontspul,
jij ontspult...


Ik probeer wat overtollige troep 
te lozen. 

Dat lukt best.
Het gekke is alleen dat die 
lege planken zo weer gevuld zijn.

Dat ontspullen heeft me zo in de greep
dat er weinig tijd voor een 
handwerkje overblijft. 


Er gaat van alles door mijn handen.

Voor de collages heb ik altijd wat plaatjes 
kant en klaar in een map.

En je snapt het al: 
daar doorheen kost veel tijd. 

Tja en dan is met deze restjes 
een collage snel gemaakt! 


 Het bleef er niet bij eentje! 


8 opmerkingen:

  1. Et tu,Brute? hahaha, we hadden samen wel een winkeltje kunnen beginnen met 'overtollig' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ook teveel spullen, zal ook maar een gaan ontspullen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig wekwoord. Ik ga het meteen in mijn taalgegruik opnemen en belangrijker nog .......... Ik ga het uitvoeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk woord en ja zo blijf je vanzelf bezig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een leuk woord, die houden we erin - je hebt ook gelijk met de opmerking over het weer vullen van de lege ruimte. Heel vreemd, hoe het weer vol raakt, ondanks je harde werken. Maar het resultaat, de geinige collages, mogen er zijn! Ik ben he-le-maal gecharmeerd van de mannen zonder fiets! Die jongens hebben wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom deze avond voor het eerst op je blog en deed al meteen veel inspiratie op. Jij maakt zo'n mooie quilts! Ooit wil ik dat ook kunnen. Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, het zal de tijd van het jaar wel zijn, want ook hier mag alles weg ;o) Hoopjes boeken heb ik al verkocht en stapels spullen zijn naar de kringloop! Veel succes ermee Anny, gewoon doorgaan dan worden die planken vanzelf nog wel een keer leeg ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een wel heel creatieve manier om te ontspullen, geweldig! Ik moet ook nodig ontspullen!

    BeantwoordenVerwijderen