donderdag 16 oktober 2014

Lost & found.

Hij was niet echt kwijt.

Maar hij was wel verloren geraakt op het internet.


Dit borduurwerk kwam ik een paar dagen geleden tegen op het 
internet toen ik zocht naar werk van Sue Dove.


Haar boek "Painting with stitches" was het uitgangspunt om 
dit werk te maken.
Nu kwam ik het tegen onder haar naam.

Mijn eerste gedachte was:
"Oei, dan heb ik wel heel erg haar werk gekopieerd!"

Natuurlijk weet ik wel dat foto's een eigen leven gaan leiden 
op het wereld wijde web. Maar om op elke foto een tekstje 
te plakken met m'n blogtitel, tja daar komt het
het dikwijls niet van. 

Echt zoek is dit werk niet.
Het ligt in mijn rieten mandje met andere niet ingelijste werkjes.


Samen met dit wel ingelijste boeket trouwens ;-) 


 En er is zelfs nog een derde vaas met blommen.
Die heb ik op het boekje geplakt waarin ik aantekeningen bewaar 
over vrij borduurwerk. 

En over vinden gesproken:


Deze stofjes vond ik op de vanmorgen deurmat.
Mensen die me goed kennen weten daarna dat mijn dag daarna niet meer 
stuk kon! 
Een dag met een sterretje!
Als in een ouderwets meisjesboek:

stofjes van de stoffenclub van Birdblocks.
In geelgroen.

Alleen noemen de quiltsters in mijn omgeving het allemaal 
Annygroen.

Lang voordat het een modekleur werd net na het milenium 
was het mijn favoriete kleur.

En zo makkelijk:
iedereen weet wat ze moet pakken bij
"neem maar Annygroen!"  

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke vrolijke borduurwerken. Doe je dat ook met de hand helemaal? Weet je dat er ook Anna-groen bestaat, een kleur van glas?
    Fijn dat je alles weer teruggevonden hebt en nu maar lekker van je nieuwe stoffen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo leuk allemaal ,ik zie dat ik nog te voorzichtig ben ,en die lapjes ooooooooooooooh daar krijg je goede zin van ......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig dat jouw werk zo via via ineens op het www komt onder een andere naam... die heeft dan toch iemand daar per abuis onder geplakt... prachtig borduurwerk overigens... heerlijk kleurrijk...
    En die lapjes, ik ben duidelijk helemaal nieuw in het quilten, want Annygroen, daar heb ik nog nooit van gehoord... Ze zijn super leuk...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een prachtige boeketjes! Hoe maak je zoiets toch?
    En Annygroen... ik ben er ook gek op. Heerlijk he om iedere maand zo'n vrolijk pakketje op je mat te vinden.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige Anny-stonefieldskleurtjes…
    Kan best hoor, niet te veel maar een beetje
    Veel plezier er mee.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die borduurwerkjes vind ik helemaal mooi en dit groen noem ik voortaan Annygroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig mooie borduurwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn schitterende borduurwerkjes in prachtige kleuren.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen