zaterdag 14 juni 2014

Rafels en stokrozen.

Naast een groot liefhebster van rozen is Mevrouw Rafel
ook helemaal weg van stokrozen.


Bij mijzelf staan ze nog niet in bloei.
Maar de voortuin van de oude Mevrouw Rafel ligt wat meer op de zon 
en daar staan ze in volle bloei.


Zo teer, het lijkt wel papier. 
Ze zijn zeker een maand eerder in bloei! 

Al dat mooie weer is niet erg bevorderlijk voor m'n productie.


Een steekje haken aan de grote deken lukt buiten nog wel.
En ook het kleine dekentje is helemaal bij met de randjes.

Met de borduurrandjes van randje per week is het minder goed gesteld.
Ik lig weken achter.
Voor mij is het zulk nutteloos werk.
In m'n hart ben ik toch wel een stijve Hollandse calvinist hoor.
Werk moet toch wel enig doel dienen schijnt. ;-) 


Kijk zo'n kilometer wit garen: daar gaat vast en zeker iets nuttig mee ontstaan.


Als er tenminste op mijn tafel in het atelier nog ruimte is om te zitten!
(Het valt wel mee hoor, mijn laptop past er nu ook tussen) 


Met deze strookjes witte en gedessineerde stofjes heb ik een zomers plannetje.
Dus zet ik op het plekje van de laptop nu de naaimachine 
en ga ik aan de slag! 








5 opmerkingen:

  1. De patroontje maar goed bewaren van je randje per week. Wie weet in de winter?
    Geeft allemaal niks, het moet geen verplichting worden want dan is er niet veel meer aan.
    Prachtige bloem laat je zien, het is genieten geblazen op het moment.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die stokrozen en geniet nu maar van de dingen van de dag de rest komt later wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die stokrozen. De foto van de gehaakte deken is ook bijzonder leuk.
    Tja de randjes, niets moet toch, alles mag!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben ook gek van stokrozen. Een liefde die ontstaan is tijdens onze vakanties in Friesland. ZE groeien daar gewoon in het straatwerk tegen de gevels. Toen ik in Swifterbant woonde had ik ze ook in de tuin staan. Zo hoog en ze zaaiden zich zelf uit. En nu ik in Friesland woon probeer ik ieder jaar weer opnieuw stokrozen te kweken. Het lukt me gewoon niet. Geniet dus extra van jou foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is pas een klos wit garen! Ben benieuwd wat hiermee gemaakt gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen