maandag 20 januari 2014

Tuinvogeltelling.

Vijf zwarte kraaien 
en verder niks! 
Dat was het resultaat van gisterochtend een halfuurtje vogels tellen.


Gelukkig heb ik hier op m'n atelier nog een vrolijk blauw vogeltje.
Het-misschien-kom-ik-ooit-in-een-dramatisch-boeket-vogeltje.

Want het idee om zelf een medaillonquilt te ontwerpen laat me niet los.
Zeker niet na het geworstel met Scandinavian Christmas! 

Vroeger werkte ik nooit van een gekocht patroon.
En hoewel er nog 2 patronen liggen ga ik toch maar even zelf aan de slag.


Op de laatste open dagen van de Quilthoeve kocht ik het patroon
(o nee he, alweer een patroon! ;-0 ) 
Little by little van Janine Alers.
Gewoon als inspiratie.
Om de start wat gemakkelijker te maken.

Op de foto kun je zien dat ik de patroontjes van papier knip.
Gewoon zo uit de vrije hand. 

Daarna ga ik spelen met lapjes, gewoon proberen. 


Net als bij het vogels tellen is het een kwestie van niet alleen zien,
maar vooral goed kijken.
Wat staat leuk, wat laat ik weg! 

En nu, zo meteen ga ik eerst eens een recept kiezen uit dit boek:


Comfordfood van Janneke Vreugdenhil.
Ik kan wel een troostend hapje gebruiken.
Niet omdat het blue monday is...
maar gewoon omdat het zo troosteloos nat is buiten! 

Die blauwe maandag is volgens mij een verzinsel van de vakantie industrie! 

Of zal ik toch maar voor pannenkoeken gaan? 
Warm en zoet! 





5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vogeltje!
    Ben benieuwd naar je medaillon quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk pannenkoeken ,en ja dat is jouw wel toevertrouwd hoor je eigen quilt ,doen je hebt talent
    Gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt Anny, dat hoorde ik czuddag op de radio, dat het een verzinsel is van de vakantie industrie!
    Mooi vogeltje.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik zat zondag ook startklaar met kop thee en toebehoren achter de raam naar buiten de tuin in te loeren,maar nog niet 1 vogel....ze hebben me finaal voor de gek gehouden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk dat je het mooie patroon van Janine hebt! Ik zag het quiltje hangen vorige week en dacht.....maar ik kon me bedwingen, eerst nog een héleboel Marker borduurwerk afmaken :)

    BeantwoordenVerwijderen